Morgonkaffe har guld i mun

Myser med en kopp kaffe. Leon sover frukost och det är väldigt tyst här hemma. Inga vildvitter-skri och inga öu öu öu. Bara tunga andetag som hörs över hela lägenheten. Sövande ljud vill jag lova.
I morses läste vi i färgboken. Tänk att en färgglad sida kan vara så otroligt spännande. Det är inte mycket som krävs för att roa herr Leon.

Typiskt.

Än en gång skulle jag börja mitt nya liv. Inget godis, inget fika, inget onyttigt på veckodagarna.
I måndags var det Mickes fel att det gick snett. Han hade köpt så mycket godis i helgen så det fanns kvar. Och jag är ju faktiskt inte mer än människa. Finns det gotte så äter jag. Även tisdagen förstörde han genom sitt överdrivna godisinköp då det fanns några bitar kvar (geléhallon och sega råttor typ...urk. Men man tager vad man haver)
I dag var jag målinriktad och bestämd. Nyttig i tänket. Men vad ska man göra när folk har med sig fika när dom kommer och hälsar på? Ha? Jätteotacksamt att inte äta då.
Så i morgon.... då börjar mitt nya liv.


Titta vilka praktexemplar!


Spakväll

Yes, nu har jag haft en liten spakväll här hemma. Micke har fått agera anställd på spa-anläggning och fått sysslor som tappa upp badvatten, ge mig massage, och bodylotionera in mig tilldelat sig. Nu verkar det dock som att han sa upp sig. Hockeyn börjar och han förvandlas direkt till en okontaktbar varelse med intensiv blick. Borde jag informera honom om att det faktiskt finns någonting som heter uppsägningstid på den här anläggningen?
 Jag får ett ofattbart sug efter att stänga av tv:n, ta fjärrkontrollen fort som satan och sedan kuta in på toa och låsa om mig. Bara för att få se hur han skulle reagera.
Tänkbara reaktioner...
Reaktion nr 1: Han börjar skratta och säger  "Lilla gumman, haha, jag älskar din humor!" (Högst troligt, inte)
Reaktion nr 2: Till en början total apati, följt av rött ansikte, följt av insparkad toalettdörr. (Lite mer troligt)
Reaktion nr 3: Så där lagom Micke-upprördhet följt av att jag får dåligt samvete och 
                          kommer ut från toa frivilligt. (Mest troligt)

Kom igen nu Sverige, vinn över... Kanada var det ja.

Morning...

Hm. Vad händer idag då? Känner mig tillräckligt trött för att gå och lägga mig igen... och dra täcket LÅNGT över huvudet. Och inte gå upp förrens i morgon igen. Yeah, right....
Tråkig info, men jag köpte en så fin rosbukett igår! Det var gula, rosa, orange och vita rosor blandat. Intressant  va? Ge dig Jennie.
Näe, får gå och dricka en massa kaffe istället för att sitta här och skriva om ingenting.


Sverige o o o!!!

Gött, vi vann i hockeyn. Låt er nu inte luras till att tro att jag är en sportintresserad tjej. Alla dessa tacklingar, tekningar.... hm, vad finns det mer för termer... icings tror jag det heter... och... jaja, iallafall, inget utav dessa ord säger mig någonting. Däremot snappar jag upp via komentatorns röst när det är dags att bli nervös, kaxig, förbannad eller rent ut sagt svettas lite grann. Svettas för laget liksom. Och jag visar enbart intresse för den mystiska sportvärlden när det handlar om hockey, och om Sverige är med och fightas. Och givetvis så måste det vara en avgörande match av något slag. En viktig match. Därmed inte sagt att jag bryr mig såpass mycket att jag håller koll på vilka vi spelar mot. OOOM det inte är finland såklart.
Så. Där har ni mina sportregler.

Vad fina!

Blir så törstig när jag ser dessa, visst är dom fina? Det är annat det än våra kantstötta tråkiga glas.


Muffin

http://www.dagensmuffin.se/



Lässtund

Nu har vi precis avklarat en till lässtund och jag fick äntligen veta hur det gick för Tiger i skogen. Så till alla er som väntat, här kommer slutet;
Nasse, Puh och Kanin ska försöka tappa bort Tiger i skogen, för att dom tycker att Tiger är jobbig. (Snällt, m....)
Men den enda som inte går vilse är just Tiger och han sätter igång att leta upp sina vänner som irrar omkring. (Eller a, Puh lyckas ta sig hem på egen hand då hans honungsburkar ropar på honom. Jäkla matvrak den där Puh.)
Vad kan vi säga om denna lilla berättelse? Puh, Nasse och kanin bad, Tiger nice.

Läskigt!!!

Nu börjar min teori om att någon inte vill att jag ska hälsa på på jobbet bli riktigt läskig. I dag när jag precis skulle gå klämde jag mitt finger i ytterdörren!!! Det blev alldeles rött och blodsprängt. Kunde inte vifta på det på säkert 10 minuter. Vad är detta??? Något tveksam bestämde jag mig att gå ner och hälsa på ändå. Och mot alla odds gick allt bra. Som tur var. Tyckte dock att det var en kråka som stirrade väldigt ilsket på mig från ett träd. Och uppförsbackarna kändes himla tunga. Onaturligt tunga?
Man kan ju bli paranoid för mindre.

Sprutan och Nalle Puh

Jaa, i dag blir det spruta hos barnmorskan. Men tuff som Han är ska det nog inte bli några problem. Gissar på att han kommer att skratta sprutan i ansiktet och nysa lite kaxigt på den. "Ha!, var detta allt? You can´t harm me!!!"
Sedan måste måste måste vi hälsa på på mitt jobb. Ska försöka göra detta idag. Förstår inte, varje och då menar jag varje gång jag har tänkt att gå dit har det hänt någonting drastiskt. Typ jag blir sängliggandes och blind i en vecka, jag får magsjuka, det börjar ÖSregna när jag gjort Leon redo i vagnen, en vän jag inte pratat med på år och da´r ringer och frågar om vi ska ta en fika...etc. Är detta tillfälligheter eller är det kanske ett tecken? Och varför isåfall vill inte ödet att jag ska hälsa på? (ödet eller vem det nu är som skickar tecken till människorna)
Tunga tankar en tidig morgon...

Har köpt en bok till Leon. Nalle Puhs godnattsagor. Skulle läsa för honom igår, så där mysigt som man ser på film. Han ligger i min famn och jag sätter igång att läsa med största möjliga inlevelse. Meeeen. Det  var tydligen mer intressant att bläddra sida, och försöka suga på bokens sidor, än att lyssna på berättar-mamma. Jag som så gärna hade velat veta hur det gick för Tiger i skogen...


Potatisdebut!

Nu har Leon gjort sin potatisdebut! Gick... ganska bra. Han tyckte nog att det var  någonting väldigt konstigt som mamma stoppade in i hans mun.
Efter sin första måltid med sked har han svårt att se någon annan äta. Det var ju hans grej tycks han tänka medan han med osviktlig kämparglöd försöker få tag på ens bestick.

image13
Så här gott är det med potatis...

Denna morgon är det ganska dött hos fam Ericsson/Sjöstedt. Leon babblar med taket, och jag sitter här vid datorn och knapprar. Har precis vikt tvätt. Hallå. Det där är inte vuxenpoäng, det är ta mig fn tantpoäng så det skriker om det!!!.

Tillbaka i Borås....

...efter en helt perfekt helg i Varberg. Sol, BAD och grillat. Ja, ni läste rätt. Jag har badat. TWICE. I havet. Var lite rädd för krabbor och hajar men jag höll masken där jag vadade runt i det kalla vattnet. Badet var väl den stora händelsen. Har varit väldigt lugnt i övrigt.
Återkommer....

image11

Det är Micke som är den lilla pricken långt ute i vattnet! (Kan väl erkänna att det var min tävlingsintinkt mot honom som fick mig att bada...)


O härliga dag!

Sol, glass, syster och en kvittrande Leon. Kan det bli bättre? En underbar dag som spenderats i solen. Inte ens det faktum att jag lyckats sola tre olika streck (har man en liten spygris måste man byta tröja ofta) kan ställa denna utomhusvistelse i dåligt dager. Inte heller att jag som vanligt slog sönder ett glas drog ner mitt sommarhumör. Solen kan då göra under.
Sitter nu och väntar på att min goda kvällsmat ska bli klar. Varm macka med extra allt.
Ja, så är det.


Hej alla mina fans.

Ja, ni hörde en skämtsam ton i min rubrik. Har inte fått hybris, lovar.
Nu börjar ögat arta sig rejält. Ser bara lite suddigt. Just so you know.
Jag var med om en katastrof innan idag. Det hade kunnat sluta illa, men som tur var gick allt bra. Blev bara väldigt pinsamt.
 Det är nämligen så att en av mina alla rädslor är att åka hiss. När jag strosade i en butik i eftermiddags fick jag ett stort behov av att kolla in övervåningen. Vilket oftast innebär åka hiss om man har barnvagn. Efter ett tag blev suget efter prydnadskuddar större än rädslan för att åka hiss, och jag gled in i det trånga rummet med andan i halsen. "Vad är oddsen att hissen stannar just när jag åker i den?" tänker jag modigt.
Jaa. Vad tror ni händer? Hissen stannar. Hissjävlen stannar. Halva hissfönstret blir synligt ut mot butiken, och jag börjar frenetiskt att banka på rutan.
- Hallååå!!! Hallååå!!!
Jag blir uppmärksammad och en personal-tant försöker säga någonting till mig. Hör inte ett ord där jag sitter på huk jämte Leons vagn med en troligtvis hysterisk blick. Är smått sugen på att grina. Men så... vacklar jag till lite och vips! Hissen börjar röra på sig!
- Vad händer??? ropar jag iq-befriat.
Hissen stannar snällt på rätt plats och jag tar mig ut så fort jag bara kan, rädd att hissen ska fortsätta sin resa utan att vilja släppa ut mig först.
- Jag försökte säga till dig att flytta dig från dörren... Det är en säkerhetsgrej, hissen stannar om man står för nära. Sitter en skylt om det inne i hissen, men den är väl lätt att missa.... ropar personal-tanten så högt hon bara kan. Så att alla i hela butiken hör.
Jag och Leon avlägsnar oss från butiken så fort vi bara kan, en av oss högröd i ansiktet och en av oss tuggandes på sin dregliga hand, och vi lovar varann att vi inte ska gå in i den butiken på ett bra tag.

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!