Morgonen som gått

Det har varit en händelserik morgon.

* Uppvaknandet var uselt, då en taklampa attackerade mig utan anledning. (Ok, jag sprang in i den i en väldigt hög hastighet. Hur jag nu lyckades med det)

* Sedan bestämde sig lillgrisen för att slänga sin tandborste i toan. Han är så mysig min son. 

* När vi fått i oss frukost (och jag torkat upp all mjölk som Leon "råkade" välta ut) tänkte jag att jag skulle motionera bort lite av allt semesterhull. Fick panik efter 5 minuter då jag kände hur slapp jag blivit.

* En halvtimme senare är vi äntligen hemma och jag funderar stillsamt på om det är så här det känns att springa ett maraton.

Godis överallt

Godis överallt. Jag blir galen. Tänker inte förnedra mig genom att ställa mig på vågen, men hade jag vågat det (vågen- vågat, ett litet pappaskämt smög sig in där!) hade den garanterat blinkat "error".
Mellan tuggorna lovar jag mig att efter semestern blir det andra bullar. Eller inga bullar alls, ett glas vatten och ett knäckebröd på sin höjd. Om jag någon helg ska lyxa till det kan jag få unna mig två, tre groddar som pålägg. Ja, så får det bli. Nu ska jag fortsätta gräva i min godisskål.

 

Hon är så duktig den där Jennie

Jo men visst är det väl ett långkok som står och puttrar på spisen! Hon är så huslig och duktig, den där Jennie. Sveriges svar på Jamie Oliver. Minus talfelet då.

Senast jag gjorde denna komplicerade maträtt var jag gravid och mycket illamående. Hoppas det smakar bättre denna gång.

Gårdagen

Vilken härlig dag jag hade igår! Jag, Hanna, Beccy och Jossan gjorde Göteborg. Fika, lunch, alkohol och en massa skvaller. Riktigt, riktigt trevligt.

Så här tjusig var våran lunch. Hemmalagad pizza.


Leon blir raggare



Leon har fått prova på en dag som raggare tillsammans med gudfar Anders.
"Blöjraggare" skrockade Anders nöjt när han såg hur förtjust Leon var.


En skräckens natt

En skräckens natt har passerat. Jag vet inte vad det var som utlöste min rädsla- den mörka lägenheten, Godzilla som visades på tv:n eller dom mystiska skuggorna jag tyckte mig skymta i hallen. Svettig låg jag ihoprullad under täcket och fantiserade om läskiga saker. När jag var som räddast kom jag att tänka på Leon, vad är jag för en mor som låter honom ligga obevakad i sitt rum? Så med jämna mellanrum tassade jag upp och kollade så att inget otäckt försegick inne hos honom. Och för att komma till hans rum måste man passera mördarhallen. Ni kan ju tänka er hur jag våndades.

Min läskigaste fantasi jag hade igår:
Att jag kollar ut mot hallen och att jag ser en flicka med långt, svart hår hängandes ner över ansiktet. Hon närmar sig sakta, krypandes. (Hade vi haft en trappa hade hon givetvis hållt till där). Ni som sett "The grudge" vet även hur hon låter. FY SATAN.

Exakt så här såg hon ut, det lilla svinet som störde mig inatt.

Några bilder

Igår kom vi hem från en minisemester till Smögen.

Vi hittade ett jättemysigt ställe att rasta på när vi åkte dit.


Visste inte att man kunde bli så här förbannad på sin egna fot...


...eller att man kunde ha så här roligt med en fingervante.

Här bodde vi! En liten grillning fick det bli på kvällen. Underbart.


Vi hade i allafall inte tur med vädret.

Food. Mmm. (Homer Simpson-dregel på det.)

Denna löpsedel fick oss att ge upp, packa oss in i bilen och åka hem.


Kvinna skållad av hett vatten

Det var vid 11.30-tiden en 23-årig kvinna i Borås blev skållad av kokande potatisvatten. Enligt uppgifter svor hon ganska högljutt i samband med olyckan, och en rodnad på hennes högra lår sägs ha uppkommit. Kvinnan har inte kunnat nås för kommentarer då hon fortfarande tjurar över det som hände. Hennes sambo har dock intygat att det "låter värre än vad det är".

Intressebussen gick

Jag och Micke är ibland dom mest förvirrade människorna som finns. I två veckors tid har vi påmint varann om att vi ska till BVC tisdagen den 14/7 09.30. När jag ikväll slängde ett öga i våran kalender såg jag att vi skulle varit där idag 14.30.
Ville bara dela med mig. Gick intressebussen nu eller? Ja, det gjorde den.


Liten blir stor





Samma gunga, samma unge, men en jäkla massa kilon och centimetrar extra!


Min dag som hjälte

Nu ska jag berätta för er om min dag som hjälte.

Det var för några dagar sedan som vi bestämde oss att trotsa det dåliga vädret för att åka och bada. Sagt och gjort, vi packar oss iväg och beger oss till en sjö. Micke kastar sig i, och utför med iver manliga plaskande och piruetter. Mitt i en rörelse stannar han upp och ropar "Jennie!!!". (Tänk er Rocky Balboa när han vunnit en match, och ropar på Adrian. Samma ansiktsuttryck men utan glädje i rösten.) "Jag har tappat min förlovningsring!". Utan att säga någonting mer sätter Micke näsan mot vattenytan och börjar leta efter sin dyrgrip. Sökandet pågår i timmar. Eller nja, ok, iallafall i 20 minuter utan framgång. Uppgivet kommer han upp ur vattnet, och vi ser nog ganska bedrövade ut alla tre. (Jag och Micke pågrund av ringen, Leon pågrund av att han inte får klappa dom skabbiga ankorna.) Innan vi åker hem bestämmer jag mig för att ta en sista kik på sjöns botten. Jag vadar graciöst (hahaha) ner i vattnet, och efter någon sekund hittar jag ringen! Utan problem räddar jag alltså en ring, allas humör och blir... dagens hjälte.

Lyxig morgon

Denna morgon fick jag sovmorgon. Micke och Leon är ute på äventyr, och jag lyxar.

* Jag har inte klätt mig ännu.
* Jag har serverat mig själv kaffe på sängen.
* Jag har skickligt undvikit att städa. Har inte varit det minsta svårt faktiskt.
* Jag har skickligt undvikit att göra någonting. Har inte varit det minsta svårt faktiskt.
* Slås av tanken av att jag är otroligt lat.
* Slår bort tanken och fortsätter slappa i sängen med min bok.

God morgon!
 

Sommarfräsch

Idag ska jag bli sommarfräsch. Frida ska få äran att slinga mig. Sist hon fick den äran blev jag nervös att jag skulle bli för blond, och jag tvättade ur blekningen alldeles för tidigt. Resultatet blev orange-gult. Mindre snyggt. Så nu håller vi tummarna att mitt hår blir gyllene och får en solkysst touch.

Min nya hobby


Min nya hobby. Ser ni hur jag "börnar"? Leon tror att det är en traktor, och han älskar att åka med.

Mekar-Leon


Leon går i sin fars fotspår.

Lite tidsfördriv

1. Ta fram din mobil.
2. Bläddra igenom din inkorg.
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et.
4. Gör likadant på varje fråga.

1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?
Japp, på väg?
2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Bidde en sån drink ialla fall.
3. Vad är de första du säger när en kompis blir påkörd av en buss?
Karusell.
4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Nej, det behövs inte.
5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
Åh, vad skönt att det bara var det.
6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Nä, vad tråkigt gums.
7. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom?
Vadå ingen fara?
8. Vad vill du höra mest av allt?
Vill bara säga tack för allting.
9. Vad skulle du säga om du fick MVG i allt?
Hej! Glöm inte att vi har produktutbildning.
10. Din romantiska replik?
Hej gumman! Du får höra av dig sen.
11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Ho ho, ja ja.

Det här armbandet vill jag ha

¨
Hittat på Neonova-design.

Jag är rädd

Jag är rädd. Mycket rädd. I morgon är det dags för mig att gå till doktorn. Den käcka tanten på vårdcentralen upplyste mig om att jag skulle få ta en halsodling och en snabbsänka. Tack och hej, och samtalet var över. Först insåg jag inte vad hon sagt. Halsodling och... snabbsänka. Snabbsänka. Vad var det det var nu igen? Efter en halv sekunds förnekande gav insikten mig en rejäl käftsmäll. BLODPROV, visst fn menar hon att jag ska ta ett blodprov! Shit, shit, shit.
Att klappa en geting känns mer tilltalande.


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!