Min dag som hjälte

Nu ska jag berätta för er om min dag som hjälte.

Det var för några dagar sedan som vi bestämde oss att trotsa det dåliga vädret för att åka och bada. Sagt och gjort, vi packar oss iväg och beger oss till en sjö. Micke kastar sig i, och utför med iver manliga plaskande och piruetter. Mitt i en rörelse stannar han upp och ropar "Jennie!!!". (Tänk er Rocky Balboa när han vunnit en match, och ropar på Adrian. Samma ansiktsuttryck men utan glädje i rösten.) "Jag har tappat min förlovningsring!". Utan att säga någonting mer sätter Micke näsan mot vattenytan och börjar leta efter sin dyrgrip. Sökandet pågår i timmar. Eller nja, ok, iallafall i 20 minuter utan framgång. Uppgivet kommer han upp ur vattnet, och vi ser nog ganska bedrövade ut alla tre. (Jag och Micke pågrund av ringen, Leon pågrund av att han inte får klappa dom skabbiga ankorna.) Innan vi åker hem bestämmer jag mig för att ta en sista kik på sjöns botten. Jag vadar graciöst (hahaha) ner i vattnet, och efter någon sekund hittar jag ringen! Utan problem räddar jag alltså en ring, allas humör och blir... dagens hjälte.

Kommentarer
Postat av: madde
2009-07-11 @ 11:36:07 URL: http://missmadeleine.blogg.se/

haha ja det är ödet det :)

Postat av: susanne
2009-07-11 @ 22:28:15

Vilken tur att man inte bara ger upp ibland.

Postat av: Åsa
2009-07-13 @ 10:52:09 URL: http://frurissanen.blogg.se/

snacka om tur. du köpte väl en trisslott också när du ändå hade sånt flyt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!