Vilket bröllop!

Har inte haft ro att skriva här på ett bra tag. Dels har vi varit på semester i byn som gud glömde förse med människor, teckning på mobilen och affärer. (Ni läste rätt. Man kunde inte köpa mjölk, bröd eller någon annan basföda någonstans i närheten). Sedan har vi lallat runt lite grann, Varberg hit och Göteborg dit. Men det som upptagit mina tankar mest är att en av mina bästa vänner har gift sig! Det var en underbart vacker dag. Solen lös, fåglarna kvittrade och Minna var helt makalöst fin. Jag har aldrig smålipat så många gånger på en och samma dag, inte ens under tiden jag var gravid. (Och de som träffade mig då vet att jag inte var någon muntergök direkt.)
I kyrkan hetsade vi tärnor varann. Precis när jag fått tårarna under kontroll hör jag ett hulkande från min högra sida. Beccy släpper loss och hänger sig åt sina känslor. När jag åter en gång fått mina tårar någorlunda sansade kastar jag en blick på Hanna som givetvis förstör allt genom att vara helt tårögd. Ah...
Har varit så nervös över talet som jag höll på bröllposfesten. Har haft så mycket ideér. Man vill ju vara jätterolig, jätteproffsig och görsäker i sitt framträdande. Så efter noga övervägande skippade jag biten med att försöka vara rolig. Mardrömmen är ju att man vräker ur sig ett skämt och att det sedan blir pinsam tystnad.
Nu är brudparet iväg på en välbehövlig semester. Att binda brudbukett mitt i natten, duka festlokal hela dagarna innan bröllpet, ja att planera något i 1 års tid tar helt enkelt på krafterna.
Puss på er Minna och Simon! Ni var så fina!

Ska hälsa på Hanna idag

...och innan dess ska jag hinna gå ut och gå. Det är dagens uppdrag. Låter kanske inte så svårt, men om jag säger så här, jag har inte ens orkat klä på mig ännu. Går runt här i min fula gratis-morgonrock och gäspar. Leon vilar frulle så det är väldigt lugnt och skönt. Harmoniskt? Känner efter. Nej. Mer slött än harmoniskt hemma hos Jennie denna morgon.


Jäklar alltså

Min rygg håller på att gå av. Har kikat på stan idag, tillsammans med min mamma och syster. Shit!!! Dom två tröttnar ALDRIG. Träffade dom vid...ja, vad kan klockan ha varit. Ca 12.00. Klockan 17.30 gav jag upp och gick hem. Gissa vilka som var kvar i klädaffärerna med osviktande ork?! Dom dricker inte kaffe, annars hade jag seriöst funderat på om de klunkat i sig varsin kanna eller sju innan de åkte i morse...

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!