Hallå Crazy

I dag har jag blivit konstant påmind om varför mitt hår inte ska vistas alldeles nytvättat bland folk. Varje gång jag sett mig i spegeln har jag vrålat till, vraaaa!!, innan jag förstått att det bara är lelle jag där i spegeln.


Det finns inte en plattång i världen som biter på Crazy hair.
Först försökte jag Smiza (smajsa? smisa? Ni vet det där Tyra Banks håller på med. Smiiile with your eyes.)
Gav upp det efter allt förmånga försök, och bjuder istället på Crazy eye för att matcha crazy hair.


Fiffig våg

Vägde mig i morses. Beroende på hur man ser det har jag antingen gått ner ett kg sedan jag sist vägde mig, eller gått upp två hg. Vår våg är nämligen så fiffig att den visar olika varje gång man ställer sig. Så när jag först gått upp i vikt fortsatte jag kliva av och på vågen tills jag fick det resultat jag ville ha. Reeespect.


Och så bjuder jag på en bild på vildgrisen. Som by the way fick beröm av doktorn innan idag över hur lugn och duktig han var. Mammas kille är alltid duktig, men lugn? Moahahaha.


Nytt liv igen

Jaha. Då sitter man här och har påbörjat sitt nya liv igen. Är chockad och redigt stolt över mig själv då jag levt mitt nya liv ända sedan i lördags. Vanligtvis brukar jag gå tillbaka till mitt vanliga, ganska (ok, mycket) onyttiga liv efter bara några timmar. Jag har tackat nej till godis, stått emot att äta upp chipsen i skafferiet, gått ut och gått varje dag och druckit Nutrilette. Men livet bjuder hela tiden på frestelser, oh my, dom lurar i varenda hörn dom små onyttiga rackarjäklarna! Som i morgon till exempel. Då är det firmafest. Firmafest innebär mat och det innebär kaloririk dryck. Giv mig styrka. Och giv mig pepp.

Pinsam

När grannen talade om att hunden de var hundvakt åt precis fyllt 13 år utbrast jag- ja, men då har han ju levt sina år! Inte- Åh, guuu vad söt, inte vilken fin päls han har och inte heller något i stil med vilken fin ras.

Ibland är jag bara så jäkla pinsam.

Rödspätta

Micke lagar mat, och på menyn står det rödspättafilé med kall romsås och färskpotatis. Kan knappt bärga mig, och sniker omkring runt spisen likt en hungrig bäver. Arbetade upp en rejäl hunger när jag var nere på stan en sväng tidigare idag. Innan jag åkte ner hade jag en mängd idéer om vilka affärer jag skulle besöka, och vad jag skulle inhandla. Väl där irrade jag mest omkring och kikade förstrött i skyltfönster. Gata upp och gata ner.

Nu ska jag sätta mig och glo på Micke och hoppas på att maten blir färdig någongång.

Inte en godis

Ensam hemma en fredagskväll (om man inte räknar snarkande tryngrisen), och inte en godis så långt ögat kan nå. Det får mig att känna mig ännu mer ensam. Saknar mina vänner Nötchoklad och Hallonmatta. Istället sitter jag här med ett tråkigt glas vatten och sappar mellan tråkiga tv-program. För att få tiden att gå tänkte jag snart lägga mig och läsa Hypnotisören. Om jag nu vågar, den är så läskig den lille rackarboken.

Jo men visst. Så ä dä mät.


Moa lutar sig mot typ världens största microvågsugn. Ja, jag är en vitvarunörd. But still- it´s huge.


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!