Skit i soppåsarna


Skit i soppåsarna i bakgrunden. Spana istället in galloperande faran, här i cool outfit.


Lejonkungen


Leon har döpt sitt gosedjur till Lejonkungen. Rätt kul faktiskt.

Nästan

Ikväll har jag nästan städat, nästan vattnat blommorna och varit på vippen att slänga i en tvätt i maskinen. Damn i´m flitig.

Hellre en nudel i handen

Jaha. Nu är det någon frekkin granne som väljer att grilla denna soligt underbara kväll. Vinden ligger på mot mitt öppna fönster och med mitt välutvecklade luktsinne sitter jag här, som en hund ungefär, och blir så förbannat läskad. Men i och försig. Jag har ju en skål med snabbnudlar framför mig. Så att äää.

Hellre en nudel i handen, än en helgrillad fläskfilé fastlimmad runt tanden. Jorå.

Det vackraste som finns

En blå napp som guppar rytmiskt. Ett par äppelkärnsformade näsborrar tätt, tätt intill mina. Två kisande ögon. Och en kladdig hand (satan, glömde tvätta bort kvällsmaten) som håller hårt i min.

Att natta Leon kan vara det vackraste som finns. (Läs kan. Det kan också vara det mest tålamodsprövande att ta sig för när både mor och son är trötta och lite griniga. Men låt oss inte grotta ner oss i det nu.)


Strike a pose! Leon för nästan exakt ett årsedan.


Hallå snyggning

Vilket underbart väder! Efter att ha varit ute hela dagen ligger vi, jag och Leon, i en hög i sängen och kollar på Lejonkungen 2. Eller Lejonkunden som lillgrisen envist kallar den. Leon har lärt sig ett nytt uttryck- "hallå snygging", vilket han kastar ur sig med jämna mellanrum, och jag njuter mest av alla de vackra sångerna i filmen.


Stor rumpa

Idag på lekplatsen sa Leon "stor rumpa!" högt och tydligt när en annan mamma vände sig om. "Ja, mmm, din strumpa ja..." mumlade jag förläget och försökte byta samtalsämne. "Titta vilken fin sandkaka mamma bakat!". "Stor rumpa!!!" sa Leon ännu högre och pekade på rumpan ifråga, så att jag skulle förstå att han inte alls pratade om någon strumpa.

Till rumpans försvar vill jag tillägga att den inte alls var särskilt stor.

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!