Har man semester så har man

Det är nu som jag egentligen borde:

* Diska
* Dammsuga
* Plocka iordning i lillgrisens stia
* Duscha
* Göra en hårinpackning

Men istället väljer jag att:

* Ligga i sängen
* Ha datorn i knät
* Halsa några koppar kaffe
* Titta på gamla foton

Har man semester så har man.


Leon för exakt två årsedan.


Trevligt

Nej, ingen mamma under bordet, men detta till trots en mycket trevlig kväll!

Spänks.

Under bordet

Efter några års övertalning, typ 7, så har jag äntligen lyckats få mamma att tacka ja till en utekväll med dotra si. Nu hoppas jag bara på att jag lyckas få henne under bordet med...


En dag på djurparken

Har avnjutit en dag på djurparken med vildkusinerna Leon och Jasmine. Och människodjuret Micke. Dom är effektiva de där barnen vill jag lova! På ett litet kick hade dom hunnit klappa getterna, kolla på björnarna, åkt traktor, lekt på lekplatsen, fikat, ridit ponny, beundrat tigrarna och sprungit freestyle (så där galet som bara barn kan, full fräs åt alla håll) i en mil.

Leon ropar "hej lilla gumman!!" till geten.

 

 


Citat

Leon när vi var påväg hem tidigare idag:
- Vad har jag i munnen mamma?
- Jag vet inte...?
- Är det tandtroll eller?!

Vad jag är bra

Nu har jag överträffat mig själv igen. Jag slutar då aldrig att förvåna! På ett kick, ja utan några problem alls, slängde jag nyss ihop världens godaste soppa. Swosch, swisch, nöff, hack och krydd så stod det helt plötsligt en gryta med en ljuvligt doftande soppa på bordet. Gud vad jag är bra.

Ojojoj... Vilken skönhet.

Kors i taket

Kors i taket. Eller nej, kors i något större än taket, kors i universum. Vi var på dop i söndags- över en timme i kyrkan. Jag såg framför mig hur Leon skulle förvandlas från tamgris till vildgris och röja gärnet medan prästen pratade. Men han var så duktig, han fick till och med beröm av en tant som satt bänken bakom oss. Jag antar (och hoppas från djupet av mitt hjärta) att hon inte hörde när Leon väste "titta inte på mig" åt hennes håll minuten innan.

Semes...

Hör jag ett S?!
-s!

Hör jag ett E?!
-e!

Hör jag ett M?!
-m!

Hör jag ett E?!
-e!

Hör jag ett S?!
-s!

Blablabla.

Vad blir det?!
Semester!!!

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!