Kräftskiva

Ja, då var årets första kräftskiva avklarad. Skagenröra i all ära, men jag kan inte förstå det här med att vräka i sig kräftor. De livlösa små asen ligger där så prydligt på sitt fat och tittar på dig (Ja, med ögonen som givetvis sitter kvar på djuret). Först bryter man av rumpen, sedan knäcker man den på mitten för att komma åt köttet om jag förstått det hela rätt. Bara det är rätt brutalt i mina ögon. Är man ett proffs suger man sedan på klorna, slickar på hjärnan och jag tror även att vissa tar sig ett nafs på magen. Eller är jag helt fel ute nu...? Jag smakade iallafall på en liten bit rump, det fick räcka.
Ser fram emot i morgon. Not. Tvättdag. Och då vi missade våran förra tvättid kan ni tänka er vilket tempo vi måste ha för att hinna tvätta upp allt. Tvätta tvätta, hänga hänga, stryka stryka. Gör déssa rörelser med armarna (tvätta tvätta, häng häng och stryk stryk) så har ni tecnodans på hög nivå. Vad var det mer man skulle göra på dansgolvet i nian? Plocka äpplen! Så var det ja...
Nej, nu ska jag sluta skriva en massa nonsens och krypa till kojs.

Kolla in utsikten!


Denna utsikten hade jag tidigare idag när vi åt middag. Ah!

HJÄLP

Detta klippet v isade jag för Leon, tänkte att han skulle uppskatta lite söta hästar. Som tur var blev jag mer rädd än vad han blev.
http://www.youtube.com/watch?v=WPIcQHFfK1E

Torsdagspromenad

I dag har det inte blivit många knop gjorda. Promenerat lite, thats it. Leon övar för fullt på att krypa. Tårna i backen och rumpan rakt upp. Fint. En annan intressant stil han har är att han låter armarna släpa fritt i golvet, medan han sprattlar sig framåt med benen.

Nej, nu ska vi nog ta och sjunga lite här. Gaska upp oss lite.

Mannen som talar med hundar

Leon blev så lycklig idag när vi träffade en hundvalp. Från att ha varit sur, trött och gnällig blev han charmig och snäll. Han gav även ifrån sig ljud som om man anstränger sig påminner en hel del om ett hundläte. Eller ja, ett djurläte iallafall.
Detta var en sprallig och energisk liten hund. Men. Det är nu magiken träder in i min berättelse. Leon spände sina stora blå i den lilla valpen, och han gav ifrån sig ett hund/djuriskt läte. Hunden blev som förbytt och förvandlades till lugnet själv. Han blinkade några gånger mot Leon, men stod annars blixtstilla i säkert 2 minuter. Är det en ny Cesar Millan på G?

Ambivalent

Har ett minne från högstadiet som ploppade upp nu. Jag och min homie Beccy bestämde oss för att vi ville lära oss svåra svenska ord.  Kanske hade att göra med att man ville låta vuxen bland alla "typ", "ba"och  "liksom", vad vet jag.... Nå väl, vem ska man söka information hos om inte sin svenska-lärare. Sagt och gjort. Vad lär han oss för ord? Ambivalent. Av alla ord som finns i det svenska språket tyckte han att det det mest användbara ordet vi kunde lära oss. Efter varje lektion frågade han oss andaktigt; "Och tjejer, vad betyder ambivalent?".
Då en halv termin gått tycker man väl så här i efterhand att han iallafall kunde bytt ord...

Pling pling på dörren...

...och in kommer det en BEST. En stor svart best på fyra ben. Han frustar och snörvlar, och mitt hjärta sitter vid det här laget uppe i huvudet och trängs med min välutvecklade hjärna. Pam, där upptäcker han mig. Vad ska jag göra? Antagligen tänker han att han ska vänta med att äta upp mig för han fortsätter sin husesyn.
Tillslut bestämmer han sig för att sluka mig. Han fixerar mig med sina plirande ögon och närmar sig ointresserat. What? Ser jag så oaptitlig ut hinner jag tänka innan han är framme vid mig. Jag sträcker fram en darrande hand och ber till gud att han ska ogilla min lukt...
Nje, det var inte riktigt så här dramatiskt när en drand danois kom och hälsade på oss. Han var jättesnäll och lugn. Men stor, det var han.

Observera min uppsyn i bakgrunden.

Jösses!

Nu måste det vara tänder på G för Leon. Ok ok, det har jag trott i 4 månader nu utan att någonting vitt ploppat upp i munnen på honom. Men nu alltså. Han hasar omkring här på golvet och lämnar en bred salivsträng efter sig. Så här mycket har jag aldrig sett honom dregla. Så här mycket har jag inte sett någon dregla.

Tar du bort tänderna så finns det helt klart likheter mellan Leon och denna varelse. Leon vs. Alien.

Hallå...

Ja, nu sitter jag här, hungrig som en galen, och väntar på att min mat ska bli klar. Tror att det kommer bli gudomligt gott.
I förra veckan  blev Leon fotad av ett proffs i en riktig studio. Nedan följer ett smakprov.

Så fin, eller hur!

Nu har jag hört två djupa suckar innefrån sovrummet där Leon vilat lunch. Ska smyga och titta... Haha, vad rolig han är. Han har hittat snörena på sina byxor. Väldigt fina tycks dom vara.

Besvikelse...


Som den chokladälskare jag är hade jag förväntat mig någonting annat av den himelskt smakande kakaofrukten. Kolla på innanmätet. Ser lite ut som tarmar.
Men det är ju som bekant inte utsidan, utan smaken.... insidan... som räknas...

Mästerkocken har gjort det igen

Slängde precis ihop en asgod lunch. Krydd krydd och hack hack så blev det en helt underbar kycklingwook. Helt utan ansträngning lyckades jag komponera en kaskad av delikata aromer....Ha ha ha...

Om man var 8 månader...

Tänk vad skönt om man fick vara 8 månader igen!!!
Om man är irriterad eller bara lite lätt tjurig så är det bara att släppa ut det. Inget hymmel där inte, inga jobbiga dagar då man behöver gå och hålla sitt dåliga humör inom sig.
Och är man lite sugen på t.ex ett kex, eller låt säga sin mammas macka, är det bara att morra lite hotfullt så får man det man vill ha (alltså ingen tid slösad på bedjande blickar och tacksamma leénden).
Tänk, att vart man än kommer står det folk med öppna armar och stora smil på läpparna. Alla vill kramas, pussas och hålla dig. Kan inte minnas när någon frivilligt öppnade sin famn och sa: "Kooom, hoppa upp så bär jag dig".
Det jag nog skulle uppskatta mest ändå, är nog att bli omkringkörd i en vagn. Ha? Inga jobbiga uppförsbackar, ingen skoskav och ingen anda i halsen. Eller på en solklar andraplats, slippa ta på sig kläderna själv på morgonen!!! Någon som först köper kläderna till en, sedan väljer ut en matchande outfit på morgonkvisten och tillsist bökar på en dom.
Aah..


Rastlös

Inte roligt, om pa pa. Suck. Är så rastlös men ändå så väldigt inte rastlös. Vad är mitt problem kan man undra.

Leons nya hobby


Leon njuter av sin nyvunna frihet i sin gåstol.
Just nu piper han omkring som en iller här i vardagsrummet.
Överlyckligt håller han koll på oss, lillpolisen. Han visar även ett stort intresse
för Mickes fula högtalare. Tänk om han skulle råka välta dom så att dom går sönder.
Så att vi måste slänga ut dom... Hm, tanken kittlar.

Jennie har fått nya idoler

Hannas mormor och morfar firade 50 år som gifta i helgen. 50 ÅR!!! Det är så häftigt. Så till dom vill jag nu säga; Ni är nu stora idoler för mig.

Over and out.


Killen har humor

Leon har redan utvecklat ett delikat sinne för humor. Jag berättade i ett tidigare inlägg att han lärt sig "Vaaar är lampan?". När vi fortsatt öva på detta har jag märkt att han skojar friskt med sin mor. Det spelar ingen roll vad jag säger... "Var är pappa/ bollen/ lejonet/ kaffekoppen?" Vad jag än säger så slänger han en blick upp mot våran kökslampa...

Regn regn regn ute. Hösten måste vara på gång. Boring.


Koffeinkick

Har just nu en liten koffeinkick. Hoppas att den snart går över, är alltid lika otrevligt när man har överdoserat kaffe. Att jag aldrig lär mig.
Leon har gått loss i sin gåstol under förmiddagen. Som en liten svans har han sprungit efter mig. Har även fått för mig att han säger "mamma". Det låter snarare som mamama mama ma. Antar att man hör vad man vill höra. Lampan har vi fått kläm på iallafall.
- Vaaar är lampan?
(Andaktigt söker sig hans blick upp mot taket, tills den slutligen fixerar sig på våran dammiga ikea-lampa)

Måste även passa på att beklaga mig över alla getingar som invaderat vår stad. Var på ett café i går, och fick yrselatacker av att se dessa odjur svärma kring oss. Efter en svettig kvart gav jag upp och vi gick in och satte oss. Kan dom inte bara inse när dom inte är välkomna??? Påträngande små as....


Leon redo för fest


Leon redo för att fira mormor


Kalastrött

Har varit på kalas hela dagen hos min mor som fyller 45. Hon börjar få några år på nacken. Den gamle märren. Men jag köpte ett så fyndigt kort till henne faktiskt. Dessa visdomsord tillägnar jag alla er därute som börjar känna er till åren:
"Känner du dig gammal? Bry dig inte om det. Du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli." Hanna - this was for you. (Haha, gillar att retas lite med min gumma....som inte är gammal. Inte ens lite rynkig)

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!