Leon med antikmormor


Leon med min gammelmormor


Pappahumor

Är värdelös på att skriva här för tillfället. Hm. Vet inte vad jag ska skriva om helt enkelt. Det pissiga vädret ska äntligen vända lagom till min sambos semester börjar. I need the sun. Ser ut som ett blekt lik. Som min pappa skulle skämtat till det: "Lägger man en treo på magen ser den ut som en leverfläck".... Haha...Ha. Han är rolig min pappa. Har kört samma skämt sedan jag var liten, och han skrattar lika mycket åt dom nu som då.
Ytterligare en klassiker:
(Någon säger) -Glassen har smält
(Pappa svarar) - Va? Jag har inte hört att det har smällt!!!
Hm, vad är det mer han brukar säga... tror faktiskt han har lagt ner ett av sina tidigare favoritskämt, var ett tag sedan nu jag hörde det;
(Någon säger) -Jag ska bara gå på toa...
(Pappa snabbt som tusan) - Är det inte bättre att du sitter ner?!
Han är rolig han, min far.

Vilken helg...

Ingen trevlig midsommar! Våran lilla prins varit sjuk.
Vilken pers det har varit, både för oss och Leon. Som den hönsmamma jag är har jag grinat när Micke ringt till barnmottagningen och rådfrågat, och grinat när läkaren tagit tempen på Leon. Jag har hökat över honom när han sovit, och oroat mig när han varit vaken. Men han har varit så duktig! Leons stora passion här i livet är papper, och han var helt lyrisk när han upptäckte den pappersklädda britsen inne hos läkaren. Vips kunde man inte se ett spår av att han var febrig. Benen gick som trumpinnar och han vältrade sig lyckligt i allt papper han hade under sig. Med en servett i varje hand låg och jollrade medan hönsmamman lipade lite till.
Nu är min lille goding iallafall på bättringsväg, och ingen behöver oroa sig, inget allvarligt...

Midsommar i morgon!

Och planen lyder: ?. Så. Där har ni familjen S/E´s midsommarplan. Mina förslag har inte dugit. Sambon har envetet, nästan som i ett mantra, väst kusten, när jag frågat honom vad vi ska göra. Ok. Kusten är fin. Kusten är mysig. Men då ska man gärna ha någon plats att vara, ev. sova, äta och kissa på. Så långt har inte min sambo kommit i sin plan om vad vi ska göra på midsommar. Nu är det da´n före da´n och han har ännu inte kläckt ur sig något mer än kusten. Så vi får väl se vad som händer!. Spännande...

En dag på djurparken

Inte idag dock. Men ändå värt att nämna här på bloggen. En helmysig dag.


Leon var dock mer intresserad av flugan som satt på hans vagn, än av alla exotiska djur som vi försökte få honom att titta på. Här lyckades jag knäppa en bild då han faktiskt kunde slita blicken från staketet under honom och istället blicka ut över savannen. högst troligt att det är Mickes hand som han spanar in men ändå...


Försökte få Leon att säga "pappa" när vi såg denna best. Istället tittade han förundrat på mig med sina stora blå, och återgick sedan till att inspektera sin stalker flugan som vägrade släppa oss ur sikte... Läskigt flygfä.

Ute igår...

och trevligt var det! Förlåt brotha för att jag ringde och väckte dig! Men ni vet ju hur det kan vara när man saknar sina vänner! Då kan varken tidpunkt eller något annat i världen hindra en från att ringa. Rar som min brotha är fick jag varken skäll eller smäll...

I morgon bär det av till ullared. Fattar inte vad jag ska dit och göra.... Om jag känner mig själv hyfsat (och det borde jag väl göra efter 22 års umgänge) så vet jag att jag efter 20 minuter vill jag hem igen. Eller iallafall ut från den hysteriska kärringmassan där inne. Önska mig lycka till...

Piloten

Kommer bli pilot av den där... stilen går ju inte att missa, airplain-look a like.
Kolla in stilen när Leon försöker förflytta sig... Tar fågelvägen!

Suck...

Vad göra? Energin finns där, men jag vet inte riktigt hur jag ska låta den få utlopp. Jag vägrar städa, ren principsak. Städa är tråkigt och ingenting man ska göra för att hitta på någonting. Mer ett nödvändigt ont...
Hm. Tänker tänker tänker. Finns ingenting som lockar. Tänk om man hade varit ett litet barn och kunnat roa sig med en bit papper, eller ännu bättre, sina egna fötter. Leon är en mästare på att hitta på saker när han har tråkigt. Man kanske skulle testa... Lägga sig på rygg på golvet och sedan vända över till mage. Enligt Leon är det väldigt kul. Eller den där pappersgrejen kanske... ta en bit toapapper/ tidningspapper.... vilken sorts papper du vill bara det prasslar.
Hm.

Uppskattat...verkligen...

Ingen ironi i min ton, utan jag uppskattar helt ärligt att det blåser och är lite kallare ute idag. Vilken känsla att inte vakna görvarm och med noll syre i rummet.

Jennie the flaga

Satt här glad och harmonisk, när jag till min stora förtvivlan upptäcker att min vänstra arm ser ut som en stor flaga. Blir så ledsen. Ni som känner mig vet att jag inte är ett stort fan av att ligga och pressa, men har de senaste dagarna bitit ihop och spenderat så mycket tid som jag bara orkar i solen. Ska detta vara min belöning??? Att överarmarna ser ut som om dom fått mjäll. Verkligen surt. Är det redan dags att bli bitter och bojkotta sommarvärmen? Ok. För då kan jag från djupet av mitt hjärta beklaga mig över den tropiska värmen som infinner sig i våran lägenhet.  När jag skulle lägga mig i går kväll höll jag på att förvandlas till en blöt fläck med en frisyr a lá dränkt kamel. Satana, nu har min högerarm hakat på trenden, det tycks gå fort att förvandlas från lätt brun till grå och mjällig. SUCK från tårna (som peppar peppar inte flagar ännu)


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!