Innan Leon somnade viskade han "jag älskar...

Innan Leon somnade viskade han "jag älskar dig mamma". Det är sådana ögonblick som gör livet tusen gånger vackrare.


Första rätten klar

Nu har jag testat fiskpasta, Minnas middagstips. Mucho god! I morgon skulle det blivit egen kinamat, men då Micke tyckte att ostronsås och fisksås (sån där på påse som man rör ut med vätska) är samma sak så sket det sig. Måste skriva tydligare inköpslistor, alternativt åka själv och handla. Så istället blir det sötpotatis med rödbetor i ugn, serverat med turkisk youghurt och lövbit. Tänkte att ni ville veta.

Oavsett om du tror att du kan eller inte k...

Oavsett om du tror att du kan eller inte kan, så får du rätt.


Två av mina bästisar gjorde en spontan vis...

img_6992 (MMS)

Två av mina bästisar gjorde en spontan visit på jobbet i lördags. Lika spontant blev jag lipsugen när jag såg dom. Om några veckor ska vi ses allihop och göra det vi gör bäst- äta  , skratta och prata problem. Längtar!


Grattis alla våfflor, idag är det er dag!

img_1575 (MMS)

Grattis alla våfflor, idag är det er dag!


Inspiration tack!

Jag vet att ni finns där ute, mina små läsare. Det ser jag på statistiken. Kan inte ni skicka iväg era bästa middagstips? Har nämligen börjat skriva ner veckomenyer för att få lite mer varierad kost här hemma. Gärna mat som funkar att frysa in/ micra/ käka dagen efter som lunchlåda på jobbet.

Eltejp, julpapper och Leons klåfingrar. Sn...

img_1566 (MMS)

Eltejp, julpapper och Leons klåfingrar. Snyggare paket blir det inte.


Dagens vårtecken

img_1558 (MMS)

Dagens vårtecken


Dagens vårtecken

Dagens vårtecken


Va? Finns det vilda kor i dom mörke skogar...

img_1855 (MMS)

Va? Finns det vilda kor i dom mörke skogarna omkring svanehölm?


Idag har jag visat Leon guldkornen från mi...

img_3953 (MMS)

Idag har jag visat Leon guldkornen från min barndom- en massa stora stenar i skogen där jag växte upp. Vi hittade "klovkattspår" (som med närmare eftertanke var vanlig räv) och en massa fina pinnar. En härlig dag.


Det är inte bara lägenheten som behöver vå...

img_4607 (MMS)

Det är inte bara lägenheten som behöver vårstädas. Dessa grejer hittade jag i min ena jackficka. Bl.a ett trasigt örhänge, lego, strumpor (OBS rena) och ett däck. Sick.


It's alive! Denna blomma bestämde sig för ...

img_9723 (MMS)

It's alive! Denna blomma bestämde sig för att dö, och lägga sig som en torr krans runt krukan. Märkligt vad lite vatten kan göra. Ungdomliga Jennie vs tantiga Jennie  0-1.


Sann kärlek. Var förresten samma dinosauri...

img_1444 (MMS)

Sann kärlek. Var förresten samma dinosaurie som låg och lurpassade under mitt täcke nyss, ready to kill. Note to self: genomsök sängen efter hårda leksaker innan läggdags.


Boring

I helgen blev jag sjuk, sedan fick Leon och Micke feber. Nu spritter det i min kropp av tristess när jag tittar ut på snökaoset. Jag försöker tänka kreativt, men allt jag kommer på är facebook och hm.com. Jag är till och med för uttråkad för att äta. Blöblö.

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!