Love in Göteborg

Träffade mina fina vänner i lördags. Dagen spenderade vi med mycket mat, dryck och tjöt.

Mina fina flickor!





Jul, jul, strålande jul!

Vaknade upp med en underbar känsla i magen. Julkänsla. Längtar efter december, grötfrukostar och adventsljus. Julen är helt underbar, jag minns mina barndoms jular (oj, det där fick mig att låta som om jag vore 100 år- mina "barndoms jular") med mycket värme och kärlek.
Jag minns också hysterin som rådde när alla skulle duscha och göra sig i ordning på julafton innan vi kom iväg till farmor och farfar. Pappa var värst varje år- fem minuter innan vi skulle åka tyckte han att det var lagom att börja. 
Jag och min syster höll oss vakna natten till julafton för att se när tomten kom in i våra rum för att lägga ett paket i julstrumpan. Inte helt ovanligt var det att vi redan då, när tomten (läs en trött mamma) avlägsnat sig öppnade våra presenter för att sedan kunna somna gott. Att ha ett oöppnat paket precis ovanför huvudet är allt för påfrestande för ett barnasinne.
Nygriljerad julskinka på morgonen. Alla fyra ljus tända på köksbordet. Gran som doftar gran, och som jag och min syster klätt så fint vi bara kunde.

Så mycket fint man minns. Ser fram emot att ge Leon lika fina jular som jag fått.

Slappt

Dagens planer:

Myskläder
Slappande
En frisk promenad
Mer slappande

Ah, underbara lediga måndag!

En dag i det fria







När man får oväntat besök

Våra blickar låste sig i varandra, det kändes som att tiden stod stilla. Det enda jag hörde var ljudet  av mina egna andetag, slagen från mitt eget hjärta... och sedan mig själv i falsett -"Ihhh! (ni vet, ett sådant där töntigt tjejskrik) jag glömde låååsaaa!!" (No shit Sherlock, mycket intelligent konstaterande. Fortsätt läsa så förstår ni varför jag hånar mig själv)
Dörren till den allmänna toaletten smälldes hastigt igen, och kvar stod jag och skämdes. Som en hund kan tilläggas. But don´t you worry, jag hade kommit till moment "tvätta händerna". Så ingen skada skedd.

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!