Meny

Sjukt barn till trots ska vi äta lyxigt i kväll. Till förrätt blir det en räkcoctail, med bland annat avocado och lime. Till huvudrätt blir det... potatisgratäng och basilika/tomatkryddad fläskfilé. Av någon anledning blir det alltid potatisgratäng som serveras när vi ska slå på stort här hemma. Ett säkert kort i allafall. Ett gott kort. Tänkte piffa till den med lite vitlök, det blir nog gott. Till efterrätt ska vi äta chokladpudding med vanliljsås. Givetvis blir det chokladpudding på påse, annat vore överkurs. Herrljunga päroncider står redan på kylning, och magen min är förväntansfull.

2008

Mitt 2008, en bild per månad.

Januari: Leon börjar ta försig mer och mer här hemma.

Februari: Jag ser tydligen min första vårblomma (eftersom jag var tvungen att fota)

Mars: Leon döps.

April: Mappen svämmar över av bilder på Leon. Enbart Leon och ingenting annat. Ska vi dra slutsatsen att april var en lugn månad?

Maj: Årets första dopp i havet.

Juni: Leon ser en säl för första gången. Djurparken besöktes ganska många gånger denna sommar.

Juli: Minna och Simon slår på stort och gifter sig.


Augusti: Hanna och jag har en mysig vinlunch.




















September: Leon börjar tuffa till sig.

Oktober: Mamma och pappa köper hund.

November: Jag och Micke firar 2 år som förlovade.

December har vi ju en dag kvar av.

God kväll

Nu har lillgrisen somnat om. Jag sitter som på nålar och väntar på att han ska vakna igen. Lille stackare, hoppas på en kryare Leon i morgon.
Jag och Micke slår på stort på självaste nyår- en ledig tvättid uppenbarade sig och vi slog till direkt! Ni skulle inte tro era ögon om ni fick se hur enorm vår tvätthög är. Det är nog den största genom tiderna. Hade jag orkat hade jag fotograferat kaoset och visat er, men min rumpa tycks ha vuxit fast här i soffan.

Nyår

Jag tittar ut och det faller små, små snöflingor ute. Vackert.
I morgon är det nyårsafton. Tanken var att vi skulle firat hos Ingrid i Seglora. Tjejerna med respektive ska samlas, mysa och äta Ingas mästerliga mat. Det var så längesedan vi träffades allihop och detta var verkligen någonting jag sett fram emot. Leon är dessvärre fortfarande sjuk, över 40 graders feber har han, min lilla stackare. Så nya planen för i morgon är att vara hemma och kurera lillgrisen. Det är du och jag Beccy, som missar denna afton... Ska vi tvinga alla att fira om nyår när vi kan vara med?
Jag och Micke hade finbesök i sängen i natt. En svettig och varm Leon sov jämte oss. Jag har legat och sniffat honom på huvudet och njutit av att ha min lilla familj inom kram-vidd. Helt underbart.



Lilla julafton

I går firade vi lilla julafton hemma hos svärmor. En väldigt mysig dag, med väldigt god mat- kalkon, potatis, gräddsås och gelé. Mina smaklökar jublade över att få slippa den tunga julmaten vill jag lova. En hel del julklappar blev det med. Leon var lika ointresserad denna dag av att öppna sina paket.
 Kvällen avrundades med en febersjuk Leon, och vi har varit uppe större delen av natten. Vi läste boken Hanna gav i julklapp i ett försök att bli glada igen, men det är inte lätt att vara sjuk när man är liten.

Cold mountain

Efter att ha snyftat till Back to Cold mountain igår snokade jag upp denna på You Tube:
Lyssna!

Är det bara jag?

Är det bara jag som rotar i godisskålen dygnet runt? Är det bara jag som efter en rejäl julmåltid kan börja fantisera om desserten? Är det bara jag som får tre extra magar över jul?

Liten blir stor

Idag har Leon tagit sitt första steg! I sin iver att nå en clementin-klyfta slängde han det ena benet framför det andra och gick. Detta är stort.

På julafton är vi alla barn

En underbar julafton har passerat. Mat, julmust och klappar i massor. När vi precis kommit ner till mina föräldrar ser jag deras luriga blickar. Vad an detta? Jag bestämmer mig för att låta dom hållas. Och mycket riktigt. Efter någon minut frågar pappa; "Har ni sett om tomten varit i ventilen?" med ett mycket neutralt uttryck. Aha! Jag hade glömt! Det är nämligen så att tomten alltid lägger en godsak åt oss "barn" i en ventil i köket. Till traditionen hör också att han tappar en skäggtuss jämte vårt godis. Tomten hade till och med snappat upp att Leon inte äter sötsaker, och lämnat en banan åt honom istället.

På julafton är vi alla barn...

Min mamma missade tyvärr paket-tomten, hon var och köpte tidningen just när han kom på besök. Jag och Leon följde tomtens vandring till huset genom fönstret, och när tomten väl fått slå sig ner på en stol blev Leon ivrig. Han verkade känna tomten. Han ville att han och tomten skulle kolla på takfläkten och annat skoj som annars han och mormor brukar hitta på. Mycket märkligt. När väl alla julklappar var utdelade var det dags att öppna. Medan jag slet upp Leons paket stod han med ryggen vänd mot mig och pillade med en ljusstake. Jag försökte få honom att se hur mycket roligt som gömde sig bakom omslagspapprena men han bara fnös lite uttråkat och fortsatte greja med sitt. Nåväl, mycket fint fick vi allihop!

God jul!

Mästerverket


Jul jul, strålande jul

Jag andas jul! Julstädningen är gjord, klapparna köpta, granen på plats och skinkan på griljering. (Annat vore väl i och för sig hemskt jobbigt eftersom klockan nu är halv 12 på kvällen) Tänker inte gå och lägga mig innan jag fått mig ett smakprov av el skinko! Första gången vi försöker oss på detta med att göra egen. (Brukar ju annars gå så bra att se till att bli bortbjuden på julmat) Även första gången jag och Micke har gran i vårt hushåll. Doftar underbart här hemma nu! Gran, pepparkakor, julskinka, apelsin, nejlikor och hyacint. Nu ska jag gå ut till köket och stirra ut grisen i min ugn. Eventuellt dregla lite försiktigt.


Ullared

Efter en dag på folktäta Ullared vill man bara lägga sig ner och sova, sova, sova. Så är dessvärre inte planen för ikväll, det blir till att slå in alla klappar man köpt.  Hoppas julstämningen infinner sig till 100% av denna aktivitet. GRAH! (Låter på detta sätt, samtidigt som jag örfilar mig själv för att piggna till)

Rimafton

Då var årets rimafton avklarad. Mat och alkohol sammanfattar fredagen fint tycker jag. Så kul att umgås, tack för en trevlig kväll! Förresten, jag har startat en klubb. VVS. Våga vägra snaps. Synd att jag inte hunnit grunda den innan i fredags bara...

Ord vi minns

Det har ju genom åren funnits en hel del mode-ord. Det är alltså ord som används allt för ofta, och gärna på ställen där de inte riktigt passar in. Här minns jag några jag och mina vänner använt flitigt:

Mäktigt

Ärligt
Brutalt
Lack 

Ba

Typ
Ehhh, nae!


Vilka ord minns ni?

Bussproblem

I eftermiddags begav vi oss ut, jag och Leon, på jakt efter den perfekta julklappen till Micke. Svårt att komma på vad man ska köpa då jag inte har någon som helst koll på datorer och annat som intresserar herr Sjöstedt.
Vi fick oss en rejäl promenad då vi gick ner till stan, och därefter bort till knalleland. Värt en liten applåd kanske? Iallafall. Utmattad efter att ha rotat igenom varenda affär bestämde jag mig för att ta bussen hem. Någon måtta får det ju ändå vara på motionerandet. Väl på bussen fick jag lite problem. Leons vagn visade sig vara för bred för att kunna rullas fram till chauffören, och ja, det är ju där man betalar. Då försökte jag mig på plan B- låsa vagnen och sedan själv gå fram. Det gick inte heller då bromshelvetet vägrade funka. Det hela slutade med att jag med pipig röst fick ropa "ursäkta! eh, kan jag betala när jag hoppar av? Eh, ursäkta?!". Kände mig uttittad och töntig. Där stod jag, högröd i ansiktet och var lite utav en tjuvåkare. Gillar inte att åka buss.

Denna kreasion hittade vi på torget. En isskulptur som gjorde sig utmärkt framför rådhuset.


Rimafton

På fredag är det dags för den årliga traditionen rimafton. Grundarna till denna tradition är mina kusiner Tobbe, Jocke och Micke. De första åren jag var med denna afton blev det inte några rim gjorda över huvud taget, namnet på kvällen till trots. Ett mer passande namn hade varit groggafton. I och för sig, det låter ju inte lika juligt så jag förstår hur dom tänkte. Nu på senare år har deras flickvänner varit med och styrt upp det hela. Dom har sett till att mat serveras denna kväll och att vi faktiskt rimmar lite grann. Bra där! Ska bli väldigt roligt att träffa mina kusiner med familj. Tyvärr ses man allt för sällan...

Jul!

Nu är det banne mig snart julafton. Inte alls långt kvar. Mina fingrar suktar efter att få julpynta. Men innan man julpyntar måste man städa, och det är dom inte så sugna på alls, mina små prinskorvar. Får se hur jag löser detta. Gömma smutsen under mattor och bord är ett alternativ.

Ålderstest

Gjorde ett test, "hur gammal blir du?"

Du lever inte helt enligt "regelboken". Det är ingen större fara för att du kommer att dö i förtid, men det kan vara värt att leva lite sundare. Om du är kvinna bör du nå medellivslängden 82,9 år. Om du är man 78,7 år.

82 år känns helt ok.


Härmar Minna igen

Ibland händer det att jag härmar Minna här på bloggen. Idag är en sådan dag.

10 favoriter
 
Dialekt: Den som älgarna i Björnbröder pratar.
Mat: Det mesta med potatis.
Låt: ? Kommer inte på någon i skrivande stund.
Tecknad figur: Såg nyligen Wall-e. Väldigt söt, animerad figur.
Sport: Vad är det?
Komiker:  Parlamentet-gubbarna bland annat.
Veckodag: Fredag.
Glassmak: Pecannöt.
Soloartist: ? Kommer inte på någon i skrivande stund.

9 för tillfället 
Humör: Nöjd.
Tanke: Skönt att Leon somnade.
Kläder: Pösig t-shirt och slitna jeans.
Bakgrund: På datorn antar jag? Don Leon.
Känsla: Mystrött.
Tid: 18.16.
Bästa sak: Lugnet.
Irritationsobjekt: Finns inget som irriterar just nu.

8 första 
Bästa vän: Hanna.
Husdjur: Katt.
Kyss: Magnus Gunnarsson.
Piercing: Naveln.
Förälskelse: Kan det ha varit Staffan?
CD skiva: Tror det var "Dynamite dance".
Bil: Skoda.
Ord: Var säkert "mamma".

7 senaste 
Telefonsamtal: Nelly.
Mat: Kycklingsallad.
Dryck: Vatten.
Biltur: Till Byttorps finbageri.
Tv-program: Boston tea party.
Spelad låt: Ditt kvarter.
Köpta klädesplagg: En polotröja.

6 har du någonsin 
Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej.
Brutit mot lagen: Nja. Inget märkvärdigt. kört lite för fort någon gång.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Ja.
Varit med på TV: Nej.
Varit med i tidningen: Ja, på "firasidorna" i BT.

5 nej tack
Skolämne: Matematik.
Mat: Korv.
Musik: Sönderlyssnade radiolåtar.
Dryck: Sliskiga alkoholhaltiga drycker.
Djur: Spindlar.

4 saker 
Du gjorde i går kväll: Surfade.
Du kan höra just nu: Tystnaden är total.
Du inte kan leva utan: Min familj. Kaffe.
Du gör när du har tråkigt: Sitter vid datorn.

3 personer 
Du kan berätta allt för: Mina närmaste vänner, och mamma.
Du tycker om: Tycker om många.
Du inte gillar: Ja, vem kan vi skriva här då? Får fundera på den.

2 val
 
Coca Cola eller Fanta: Cola light.
Hund eller katt: Hund.

Goddag

Kom precis hem efter att ha varit på lekplatsen. Skönt att komma ut i det härligt gråa och blöta vädret! Älskar slask, regn och rusk, visst är det vackert? Ironi på hög nivå. I dag kommer Nelly och Ninya och hälsar på. Trevligt, trevligt, var allt för längesedan vi sågs. Ska tvinga i dom sötsakerna som blev över efter kalaset så att jag slipper äta upp dom själv. "Slipper".


Inget intressant

En lugn dag, har inget intressant att komma med. Lite promenad, lite lek, lite diskande och lite luktande på fikat som blev över från kalaset igår. Inväntar Boston tea party. Får se om jag orkar hålla mig vaken, känner mig otroligt trött. Att man kan bli helt slut av att göra ingenting är lite märkligt faktiskt. Ja. Thats it.

Leons kalas

Igår hade vi alltså kalas här hemma för Leon. Ett väldigt lyckat sådant måste jag säga! Leon var eld och lågor över att få så många att busa med. Det här med att öppna paket var väl inte riktigt hans grej. Det tog sådan tid. Jag försökte att stilla min nyfikenhet, och låta honom vara med och dra i pappret. Helst av allt hade jag velat roffa åt mig hans presenter och slita av omslagen i ren nyfikenhet. Sådan är jag. Men lite vett och ettiket har mamma lyckats banka i mig under min uppväxt och jag sansade mig. Han fick jättemycket fint! Skor, bil, leksakskatt, väska och kläder för att nämna en del. När väl kalaset var över deckade jag och Micke i en hög på soffan. Som två pensionärer låg vi och latade oss. Micke måste ha kalasat hårt upptäckte vi sedan, då hans glasögon gått sönder. Men en tejpbit löste problemet och han kunde helt seénde åka och inhandla pizza åt oss. Ja mina vänner, det där var väl gårdagen i korthet. Andas.

Kalasbilder


Check

Födelsedagsbarn- check
Tårta- check
Bullar- check
Kakor- check
Smink- check
Kläder- check
Ballonger- check
Nu kan gästerna komma.

Frystorkat svin

Nu har jag vräkt i mig en hel del potatisgratäng. Tanken var att vi skulle ätit panerad skinkschnitzel till. Dom såg så gyllene och läckra ut där dom låg på våra tallrikar! Frystorkat kött kan tydligen se mycket delikat ut. Smakar däremot mindre delikat.

Hungrig som en varg

Helt utmattad efter allt bakande ligger jag nu utslagen och väntar på mat. Ja, ni läste rätt, blev endel bakat idag med. Nu väntar mina kakor och bullar på att bli serverade på Leons kalas i morgon. Åter till maten jag väntar på. I all bakiver har jag glömt äta ordentligt under dagen, och nu river hungern i magen min. Hungrig som en varg skulle man kunna säga. Jennie ylar i nattens skog, hon vill men kan inte sova. Hungern river hennes vargabuk, och det är kallt i hennes stova. Jennie ylar i nattens skog, ylar av hunger och klagan. Men jag ska ge´n en grisasvans, sånt passar i Jenniemagar.
Mmm...Grisasvans. (Säger jag med Homer Simpson-tonläge)

Dubbelgångare?

Gjorde en upptäckt under morgonens surfingrunda. Gary Sinise och idol-Andreas är ju skrämmande lika. Dubbelgångare, eller vad säger du Hanna? Hehe. För er som inte vet kan jag informera om att Hanna är jätterädd för dubbelgångare. Vi har kommit fram till att det är tv-serien Rederiets fel, då den kvinnliga kaptenen gjorde den fasansfulla upptäckten att hon hade en ond tvillingsyster. Detta har ärrat stackars Hanna.


Lussekatter

Snö och bakande, kan det bli mer juligt? Knappast. Vi började dagen med att gå ut och gå. Micke sladdade runt med barnvagnen i all snö som kommit, myckt moget. Efter den uppfriskande promenaden blev det baka av! Bland annat två fulla/ fula plåtar med lussekatter, herregud vad svårt det är att få dom fina! Efter denna dagen är gamlemormor min idol- hennes katter är alltid perfekta och lika stora. Våra liknar helan och halvan. Vissa är små och taniga, vissa fläskiga och enorma. Men goda, det blev dom...

Micke avancerade och bakade "prästens hår", och dubbelkatter.

BVC

Så alla nyfikna! Vet att ni är galet sugna på att höra hur det gick för Leon hos BVC idag. Mycket bra vill jag informera er om. För att citera barnmorskan: "Han är det vackraste barnet jag någonsin mött. Och smartaste också för den delen. För att inte tala om vilken mamma han har, märker ju att han fått din brighta hjärna!". Ja, något i den stilen sa hon. Är nästan helt säker.


Grattis!

Ett stort grattis till mammas stora pojke på ettårs-dagen!

Leon undersöker sin födelsedagspresent.


Snickers

Snickersrecept:
2 dl sirap
1 burk jordnötssmör
1 dl kokos
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
Blanda i en kastrull och värm
1 l cornflakes, krossa och blanda i smeten
Bred ut smeten på bakplåtspapper, låt svalna
Pänsla med blockchoklad

Tada!

Kan inte visas för många gånger...

Skrållan aka Rudolf

Ja jag vet. För mycket fritid.

Här har vi dom

Snickers och kola. Bilderna får tala för sig själva...

Vilken panik...

Det kryper i hela mig när jag ser denna bild. Undrar vad personen på stegen tänker. Undrar vad hajen tänker.


Ingredienser inhandlade

Nu har jag inhandlat ingredienser till en av julens höjdpunkter- snickers. Inte nog med att det är fruktansvärt gott, det är lätt att baka också. Så vi får se om det slängs ihop en sats under dagen. Ser det framför mig: jag i ett rödvit-rutigt förkläde, två flätor i håret och rosor på kinderna. Leon sitter jämte, glad och lagom sprallig. Alltså inte sprallig på den nivån att leksaker flyger tvärs över rummet, och skåpsluckor öppnas och stängs med höga smällar. Nej, mer en stillsam sprallighet med glada leénden och lite joller på sin höjd. Han klappar händerna åt sin duktiga mamma som bakar så fint. I bakgrunden klämtar julmusik, ute faller stora vita snöflingor.

Provning över

Hemma efter smörgåstårteprovningen. Jag får ju säga att jag fick mig en liten favorit. En italiensk goding, med avocado, parma och vitlök. Annars är jag som sagt inte mycket för tårta i detta format och fick lämna en hel del av deras väl tilltagna portioner. Leon blev överlycklig när han såg sin mammas överfyllda tallrik; "Matta!!! Matta!!!" (macka)  och gamade i sig några bitar. Han fick en citronskiva av morfar som han åt med blandade känslor, och han slukade en stor tallrik gröt. Förstår inte vem han fått sin aptit ifrån...

Bildbevis


Ska det vara så här?

Ska det verkligen finnas tid till att blogga när man passar en energisk hund tillsammans med sin vildbatting till son? Både hund och barn sover, och jag sitter här, smått uttråkad måste jag erkänna.

www.argalappen.se

Det finns många arga människor där ute! Dessa lappar har jag hittat på argalappen.se. Haha...



Smörgåstårtor

Eftermiddagen i morgon kommer jag spendera med en hel del smörgåstårta. Min syster har haft som projektarbete att göra en massa smörgåstårtor som ska betygsättas, och hrm, jag ska alltså få vara med och betygsätta. Det ni! Trodde min syster visste att jag inte är så förtjust i smörgåstårta. Kommer ju bli diss på varenda en. Nejdå. Kommer höja varje tugga till skyarna om det så smakar kattmat.


Hundvakt

I morgon bär det av. Tidigt i ottan ska vi stiga upp och göra oss redo för avfärd. Nej, så tidigt blir det nog inte, men hemmifrån ska vi.  Jag och Leon ska vara lite hundvakt åt mina föräldrars hund. Observera lite hundvakt. Det är väldigt svårt att vara mycket hundvakt med tanke på att Leon är mer vild än tam. Dom är väldigt lika faktiskt, Leon och Skrållan. Härjandes, mattokiga, bitgalna sötnosar.

Städmani

Leon är trött på dammråttor och smuts i sitt hem. Överseénde suckar han åt sin mor och tar saken i egna händer.

Här polerar han upp inne på toaletten, så att varje litet hörn blänker.

Slutfunderat

Har dragit mig hela morgonen för att ta mig en promenad. Vädret är inte på topp, grått och blött. Nu löstes mitt lilla problem som i ett nafs, kom på att vagnen ligger i bilen. Bilen står parkerad på Viared. Spelade besviken en stund för mig själv när jag kom på detta. "Åh, nej. Jag som så gärna ville gå ut och gå en riktig långpromenad!"

Kaffe utan mjölk

Morgonkaffet serveras idag utan mjölk. Som vanligt. Jag förstår inte, vi har aldrig mjölk hemma. Och då är det ingen av oss som dricker mjölken ren, utan vi späder alltid ut den med te eller kaffe. Morgonens kluring...
God morgon!


Heliga natt, snoriga natt

Ja, vad ska man säga. En natt med mycket vakentid och lika mycket snor har passerat. Önskar att Leon lärt sig "fräs" så att han kunde bli av med eländet i näsan. Men det har han inte. Däremot har han lärt sig "Skriii, skriii" vilket är ganska effektivt det med. Skriii, skriii innebär- steg 1: Väck mamma, steg 2, bli hämtad av mamma till soffan, steg 3 somna om i upprätt ställning. Morning!

Macgyver

Kom nyss hem från Mickes syster med familj. Ett riktigt glöggkalas blev vi bjudna på! Massor med hembakt gott fika och glögg då så klart. Hon kan det där med mat och bak min svägerska. Brukar kalla henne för Macgyver ibland. Ge henne några snabbmakaroner och en klick senap, och hon fixar en alldeles underbar trerätters. Jag har mycket att lära av henne. Jag är tvärtom- ge mig en till bredden fylld kyl, en proppad frys och ett skafferi med en massa härligheter i så står jag likförbannat och kliar mig i huvudet och undrar vad jag ska laga.





Jennie drar sig till minnes

Året var 1800-frost. De flesta svaneholmarna var samlade, det var fest precis som vilken annan lördag som helst. Denna kväll hade vi samlats i en killkompis källare. Att denne kompis fortfarande bodde hemma är fakta ni bör känna till. Nåväl. Vi som bott i svaneholm vet hur jargongen gick, bland framförallt pojkarna- de var störst, tuffast och mest kriminella. Att mycket sedan var snicksnack är ingenting jag tänker gå in på i denna lilla berättelse. Alla drack öl eller annan alkoholhaltig dryck (alla utom jag mamma!) och det var en cool stämning vi hade där i källarrummet. Mitt upp i allt festande och häftigt prat hörs en späd stämma. Alla tittar mot källartrappen och där står kompisens försynta mamma med en stor skål popcorn i händerna.
- Jag tänkte att ni kanske ville ha lite gott att äta, säger mamman på oklanderlig finlandssvenska.
Alla utom kompisen välkomnar skålen med glada tillrop och hugger genast in. Kompisen däremot blir röd och förbannad. Säger till sin snälla mamma att gå, gå, stick härifrån!!! Tror säkert att de var osams mycket länge efter den incidenten...

Nämen oj...

Vad är det som har smugit sig ner mellan mig och Micke i soffan...?

Prasselprassel

Det är nu man ska börja prassla med sin godispåse och bara mysa i soffan. Varva choklad med chips och dricka ett stort glas julmust till. Kanske lite paprikadip till det. Och givetvis en massa romkulor. Snart bryter jag mitt godisförbud!!!

De, dem, dom

Någon som har någon smart kom-ihåg-formel för när de och dem används?

Hej tomten

Hej tomten!
Tänker inte tråka ut dig, utan hoppar direkt till anledningen av mitt brev. Som du redan vet har jag varit mycket snäll detta året. Och hur belönar man snälla människor? Just, det, man ger dom saker.
Efersom du ser allt så vet du att mina ansiktsprodukter varit slut sedan länge. Och jag förlåter dig för att du inte givit mig en förtidig julklapp med dessa saker. Men vore tacksam om du kunde skynda på leveransen lite, mitt ansikte skriker efter fukt och rengöring! Detta vill jag ha: ansiktsrengöringen, scruben, dagcremen, nattcremen, dagserumet och nattserumet. Så. Det var väl allt för den här gången. Ta hand om dig.
Mvh Jennie

Dagens piff

I dag är det fredag, och det ska man fira genom att göra sig extra snygg. Så dagen till ära har jag:

 * Täckt över den röda, lite skinnflådda delen under min näsa som uppkommit genom flitigt snytande, med underlagskräm och solpuder. Det som tidigare gav mig en Rudolf-uppsyn är nu så där charmigt fnasigt och alldeles för brunt.

* Jag har kladdat ner mina ögonfransar med min torra och klumpiga mascara. Fick precis den rätta looken- en ögonfrans per öga.

* Min hårutväxt är kaxigt nonchalant och helrätt.

Hade tänkt slänga in en bild, men för att citera Minnalainen- "förnedring är inte min grej".


Författare

Har påbörjat ett litet projekt. Tänkte skriva en bok. Just nu består min bok av 4 sidor och en massa olika ämnen. Kan liksom inte bestämma mig för vad jag ska skriva om. Börjar få prestationsångest, redan efter två dagar som författare. Kanske ska lägga ner, innan jag blir så där svart och rödvinsdrickande som alla (något överdrivet) författare är. Tänk om jag inom en vecka bryter på franska, röker cigarill och är konstant lullig under min vakna tid. Eller förresten, det kanske bara är poeter som beter sig så.

God morgon!

Lite snö ute idag. Känns juligt och mycket välkommet. Undrar vad man ska hi´tt på idag tro... Kanske ta sig en tripp ner till centrum? Skulle vilja julbaka lite, men då vi inte äter goda saker längre så känns det onödigt. Onödigt läskande. Veta att det ligger hemmagjord snickers i kylen utan att man får röra... Micke är på City nu och handlar välling plus att han skulle köpa med sig någon lunch hem- ska sätta mig och fantisera om chokladkake-lunch ett tag.


Borren jobbar sig

Det började i natt. Jag vaknade av att det värkte i min näsborre. Somnade om, och vaknade med samma värk (ja, det gör förbannat ont!) i morse. Under dagen har jag fått smärtattacker i min lilla borre titt som tätt, och jag börjar bli ruskigt trött på den. Det lustiga är att det bara är den vänstra borren som konstlar och rinner. Min andra är helt perfekt och fungerande. Lite trött men annars på topp. Mamma, min husdoktor, ställde diagnos förkylning. Så mina vänner, har man dragit på sig en förkyld näshalva tro?


Johan-fan

Här har vi ett sant Johan Palm-fan. Hon älskar honom mer än vad hon älskar sin familj. Hade jag varit Johan hade jag nog dragit mig undan ett tag. Titta här.

Skvaller

Min vän Beccy är påväg hit, för lite skvallertime. Förhoppningsvis blir det skvaller. Behöver lite av den varan denna regninga dag.

Nu kör vi

Morgonpromenad och simning i eftermiddag. Bra där. Här i Borås snöar det- stora och väldigt blöta flingor. Skriker slaskvarning. Vill ha snö, älskar ljuden utomhus när marken är snötäckt. Allt blir så tyst och fridfullt.

Grått grått grått.

Apelsinsug

3 mafioso apelsiner igår kväll ledde till magknip hela natten. Spanar mot fruktskålen och känner suget. Kom till mig, lilla apelsin. Men mitt förnuft säger mig att jag borde låta bli. Hjärta mot hjärna so to speak.


Lite hjälp

Jag behöver lite pepp. Helgen gick ju åt satans fel håll (om höger är den nyttiga vägen gjorde jag en tvär sväng åt vänster i fredags kväll). Jag tänker faktiskt skylla allt, och då menar jag allt på vädret. Tråkigt, jäkla, grått och blött. Inget vidare peppväder om ni frågar mig. Vem blir glad och sprudlande av rått regn? Vem känner för att promenera runt som en dränkt katt timme ut och timme in? Vem vill inte hellre sitta inne i mys och värme, med någonting onyttigt framför sig? Och med onyttigt menar jag: kladdkaka, mjuk pepparkaka, wienerbröd, potatisskruvar och ostbricka.

Dagens barn...

Här mopsar Leon upp sig mot sin lilla mor, och visar loser-tecknet så fort han får syn på henne. Dagens barn...


Väldigt fint

Nu är det mysigt vill jag lova. Mörkt ute och adventssaker tända inne.Bara snön som saknas då, som vanligt i juletider.
God morgon!


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!