Härliga kunder

1. Vad kostar denna? (Pekar på en vara, med en prislapp i A3-size.)
2. Får jag personalrabatt? (Eh nej, du jobbar inte här?)
3. Jag köpte min dammsugare här för några årsedan. Vilka påsar passar till den? (Ingen kommentar.)
4. (Vid betalning med kort) Tar ni chips här? Vart ska jag sätta chipset? Är chipset felvänt? (CHIP!! Det heter CHIP god damn it!)




Jag tyar icke

Tänkte bara kika in här för att klaga lite. Att framföra klagomålen blir jobbigt i sig då Leon petat bort mellanslaget och en massa andra tangenter han uppenbarligen fann överflödiga på min dator. Så efter dessa meningar orkar jag inte skriva mer. Jag tyar icke. Eller jo, en snabb neggo-lista får ni:

1. Min hals gör förbannat ont.
2. Mina fötter gör förbannat ont.
3. Jag har en förbannad huvudvärk.
4. Jag har förbannat plufsiga påsar under ögonen.
5. Mitt hår är förbannat likt något som helst borde besökt frissan igår, alternativt blivit bortrakat för längesedan.

Ja, ni hör ju.
Och med denna underbara inställning till livet säger jag god natt!

Ledig

Ny dag, nya möjligheter. Ledig idag. Till min stora förtjusning fanns det ingen tvättid idag, så det slipper jag ju bry mig om. Med stora bokstäver bokade jag istället tvättstugan under hela morgondagen, då istället Micke är ledig.

Så det kan bli.

Leon spekulerar

(Jag) Leon, var kommer morötter ifrån?
(Leon) Kaninerna! ropar han stolt och mycket säker på sin sak.
(Jag) Nej, men kaniner gillar att äta morötter. Äpplen då, var kommer dom ifrån?
(Leon) Kaninerna...?


Leon den händige

Leon får en sådan otrolig lust att laga saker när arbetsbyxorna åker på. Enda
nackdelen är att när Leon ska laga saker brukar de istället gå sönder.
Funderar på att be honom laga Mickes fula högtalare...





Världens bästa flickvän

Här sitter jag och väntar på att Micke ska komma hem från jobbet. Kvällen till ära har jag inte tvättat bort sminket (vet dock inte vilket som är att föredra- osminkad eller gammal mascara under ögonen) inte slängt på mig myströjan, och framförallt inte gått och lagt mig. Och håll i er, det kommer mer! Jag har även förberett en mästerlig kvällsmat... KANTARELLMACKA! Kan knappast bli bättre. Som den goda flickvän jag är har jag även gjort en efterrätt- skivad frukt. Som jag odlat själv. Typ.

Jag är nog världens bästa flickvän nu när jag tänker efter.



Sommarbilder

Bjuder på några bilder från i somras när familjen Ericsson/ Sjöstedt stormade Fun City.

Rödluvan och lillgrisen



 


Om Leon själv får välja

Jag och Leon ska snart gå ut. Vi ska bara komma överens om vilka kläder som är mest passande med tanke på vädret. Leon propsar på ett par alldeles förkorta spindelmannen-byxor, blöja på huvudet och bar överkropp. Jag finner det mer lämpligt med långbyxor och gärna en tröja till det. Jag skulle också föredra att han tar av sig blöjan. Vi får se vem som vinner...

The nyponros

Kom precis hem från Knalleland, förnedrade mig själv genom att prova byxor. För att göra mig själv på bättre humör köpte jag en fin blomma att ha i köksfönstret. Det visade sig att det var en utomhusblomma, och att den troligtvis kommer att dö vilken sekund som helst om den får fortsätta bo inomhus.

Tänker fortsätta dagen med tvätt och städ. Belöningen för att jag är en sådan duktig människa kommer ikväll då jag ska anordna ett spa och göra mig själv fin som en nyponros. Jennie the nyponros låter väl vackert?


Här är jag, rund och röd.


Laddar

Leon läser en god bok, och jag laddar upp mig efter lunchen. Snart ska vi ut och åka sparkcykel, det har storbossen bestämt. Bara att lyda.

 


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!