Midsommar i Hamra

Midsommarhelgen spenderade vi i Hamra. en liten by i närheten av... inte så väldigt mycket alls faktiskt. Det är väldigt vackert där uppe! På vägen dit såg vi en livs levande vild varg! Bara det är ju fantastiskt. Tänkte bjuda på lite bilder (dock inte på vargen som flydde all världens väg innan vi ens han tänka ordet kamera.)

Glada kusiner som ser fram emot att åka till "Hammaren".


Här bodde vi. Och "spring på rampen" var en favoritlek.


Midsommar it was!


En trött lillgris. Och nej, jag syftar inte på mig själv.

 
Jordgubbsfest i sängen.


Astrid Lindgren

För ett tag sedan besökte vi Astrid Lindgrens värld. Leon blev helt star strucked när han såg Pippi, och stalkade henne i timmar.

När Leon väl fick ögonkontakt med Pippi blev han så nervös, stackarn, att han utbrast: "Titta en sten!".


Anders och THE toalett.



Det fanns mycket att klättra på.


Tuff.


Floda Lili Bunk

Grattis familjen Bunk/ Hedin till lilltösen! Underbart söt. Jag frågade Jasmine och Leon i morses vad dom tyckte att bebisen skulle heta.
-Floda, svarade Jasmine bestämt. Leon pep någonting som lät som Lili. Floda Lili Bunk? Jag röstar iallafall på föräldrars fina namnval.

Bita ihop?

Leon ska bjuda dagiskompisarna på glass i morgon då det är hans sista dag på avdelningen Nyckelpigan. Efter semestern ska han börja på Kråkan, tillhållet för lite större barn. Iallafall. Dom där glassarna är farligt nära att minska i antal. Ska jag:

* Hoppas på att det är en massa barn sjuka just i morgon...
* Slicka lite på några av glassarna och sedan lägga tillbaka dom...
* Uppmana fröknarna att dela strutarna på två, socker är ju ändå inte bra för tänderna...
* Skylla ifrån mig på Leon och säga att han gamade i sig två strutar på raken innan jag ens hann blinka...

Eller ska jag kanske bara bita ihop och låta glassarna vara, som den goda och generösa mor jag är? Tufft val.


Tjejmys

I fredags var det tjejmys i Göteborg. Vin, mat, dans på Hannas vardagsrumsmatta och en kväll på Liseberg. Givetvis åkte jag ingenting, och jag får tyvärr erkänna att jag förlorade fem-kampen. Men jag hade det förbaskat trevligt ändå.
Love you girls!


Bus

Alltså, det här med Brun utan sol... eller Bus som det tydligen förkortas...Ärligt talat! Köpte mig ett Bus-spray (ja, jag vet att det låter töntigt med Bus) med ett speciellt utformat munstycke så att man inte ska bli brunrandig. Jo, men visst. Spayade hela mig i går kväll, och gick till sängs nöjd över att jag skulle vakna fräsch och gyllenbrun. I morse när jag gick till spegeln för att beundra mig själv blev jag helt förskräckt. Stora, bruna blaffor täckte mina vader och lår. Då min egna hudfärg går i tonen likblek blev effekten slående. Komönstrad skulle man kunna kalla mig. Med ens kände jag mig mindre attraktiv.

Denna kväll har jag ägnat åt att försöka åtgärda katastrofen. Jag ignorerade Mickes tips- att tejpa över det bruna och sedan spraya på de vita fläckarna. Istället valde jag metod skrubba-tills-huden-känns-som-att-den-brinner.

Tyvärr går min hud fortfarande i kossans tecken.

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!