Fest hos mange

Leons farbror spelar en hel del musik för Leon. "Fest hos Mange" är en av låtarna han introducerat. I morse ville Leon lyssna på "fest hos Bagge". Ja det är sant. Hiten fest hos Mange har fått en uppföljare. Ingen personlig favorit men vad gör man inte för lite husfrid på morgonkvisten. Nu kan jag inte sluta sjunga på fanskapet till sång. Det är fest nuuu, hos Bagge Bagge Baggeee.


Sjukling

Huvudvärk, hosta och ont i kroppen. I kväll är det bra synd om mig. Myser ner mig i sängen med ett äpple och en bok. Fattar inte varför jag envisas med att köpa otäcka böcker harhjärtad som jag är. Efter bara några sidor har jag hunnit uppleva mord, en inlåst person och en försvunnen flicka. Skottlossningen från Mickes dataspel förstärker den olustiga känslan. Nu ska jag utnyttja min krasslighet till fullo och kräva att Micke daltar med mig.

Mitt hahaha i tidigare inlägg syftade till...

img_2866 (MMS)

Mitt hahaha i tidigare inlägg syftade till att det är ganska svårt att få till en sovstund med vildgrisen hemma. Trots detta har soffan varit min bästa vän idag. Men när Leon fick kusinbesök tog vi oss i kragen och gick ut en sväng.


Frukost på stan

Jag och Leon hade mysmorgon med frukost på stan. En perfekt fortsättning på mysmorgonen hade varit en sovstund. Hahaha.


Baka

I dag ville Leon baka och jag var inte sen att hänga på. Det blev en sockerkaka med hallon och marshmallows. Jag invigde även min sprits, tanken var att spritsa ett vackert täcke av grädde över kakbiten. Och det är tanken som räknas.


Solig höstdag

En solig höstdag är svårslagen!


Fokus Jennie, fokus!

Beccy berättade för mig att hon börjat sticka. Genast tiggde jag till mig ett par fina raggstrumpor till Leon.
Beccy: vad har han för storlek då?
Jag: hm, 22.
Beccy ställde sig mycket skeptisk till den storleken.
- Han är ju snart fyra år, är inte det lite litet?
- nä, det är det han har, svarade jag säker på min sak.

Typ. Inte alls vid närmare eftertanke. Vid närmare eftertanke var det jättelängesedan han hade 22. Jäkla hjärna till att vara ofokuserad.

Ingen nätt 22a.


Harkel

Leon harklar sig.
-vad gör du Leon?
- jag snöt mig med hakan!

Ibland är det svårt att hålla isär kroppsdelarna...

Mammas lilla bumble bee.


Gåtor

Jag och Leon ger varandra gåtor.
Leon: vad är det som är stort, och alltid jämte ett troll?
Jag: ...?
Leon: en tiger!

Givetvis.


Så skönt att en av oss inte känner sig str...

img_3692 (MMS)

Så skönt att en av oss inte känner sig stressad till dagis och jobb.


Lite skit i hörnen

Vissna blommor i fönstret, kaos på bordet, kaos under bordet. Disk och tvätt i högar och kraschade pappersflygplan på toaletten. Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete är ett fint ordspråk. Men hos oss är gränsen lite skit i hörnen passerad och någon borde verkligen städa. Tur att jag jobbar sent i morgon.


Halv åtta hos Tobbe och Anne

Efter en god välkomstdrink bjöds det först på västerbottenpaj. Till huvudrätt fick vi älg med rödvinssås och hasselbackspotatis. Trodde inte att jag gillade vilt men tji fick jag. Till dessert serverade kusse med fru en jättegod parfait med en lite annorlunda ingrediens. Jag gissade på vanilj (superovanlig smak i desserter, jag vet) och blev förvånad när de avslöjade att det var messmör i.


Slapp

Efter en fullspäckad helg är sängen min bästa vän denna lediga förmiddag. I fredags var det spelkväll hos min svägerska med familj, i lördags var vi på halv åtta hos mig-middag och i går träffade jag mitt gang. My crew. Yo feel the flow. Och så jobb där emellan. Så dagens plan är s-l-a-p-p-a. Och kanske prova min nya glassmaskin. Men bara om jag orkar.

Lärorikt

Leons sagobok har vävt in lite engelska. "överallt rådde fullständig tystnad" är ju superbra att kunna säga på engelska.


Högsta betyg!

Dagens lunch fick högsta betyg av husets herre. Panerad fisk med dillstuvad potatis. Först åt han hetsigt upp sin portion, och sedan gamade han i sig Mickes portion också. Ibland överträffar jag mig själv i köket. Leon är ofta dinosaurie när han äter vilket jag försöker vänja honom av med. Men enligt honom måste man tydligen äta animal-style för att bli stark. Något nytt forskarrön jag missat, någon som vet?


Vad menar han?

Jag och Leon kollar på videon från när Micke hoppar fallskärm. Mot slutet säger Micke till instruktören "det här ska jag göra igen, min sambo går skylla sig själv!". Vad menar han? Tänker han i euforin på hur snål jag är? Eller det mer gulliga alternativet att jag är rädd att något ska gå snett i luften? Vad menar du egentligen Micke? Och kanske den största frågan- varför ljuger du i början av filmen och säger att du hoppat bungy jump?


Mac Gyver 2.0

Väntar på att klockan ska bli 23. Då börjar "extrem överlevnad", ett program som fascinerar mig oerhört. "Nu ska vi korsa denna dödens flod. Jag tillverkar en flotte av mina skosnören, och för att bli av ned mördarfiskarna som lurpassar i vassen gör jag ett fiskdödar-gift av bark och bäversaliv. Med ögonbindel ska jag sedan passera helvetesgapet ni ser där på andra sidan floden. Ja precis, den där bergssprickan ni ser under den aktiva vulkanen. Men först måste jag äta, helst något ruttet och stinkande."


Räddhare

Efter att ha småkikat på en film innehållande aggressiva varulvsvargar och en arg demon får hallampan förbli tänd i natt. Det värsta som finns är att tvätta bort sminket när man är rädd. *tvätt, tvätt, kolla spegel och upptäcka ett förvridet ansikte bakom ens egna spegelbild* Något som är nästan lika äckligt är att vakna med gammal mascara i ögonen, så det är väl bara att samla mod.


Turistbild i Borås

img_3257 (MMS)

Turistbild i Borås


Herr kantarell

Med snålhet i blicken ser jag på när Leon slukar kantareller från min tallrik. Smörstekta kantareller är nog det godaste som finns.


Sömnlös i Borås

Det här med att somna på beställning är det svåraste som finns, ju mer jag vill sova ju piggare blir jag. Jag sneglar avundsjukt på Micke. Mannen som kan somna var, hur och framförallt när som helst. Han provocerar mig där han ligger och sover. Sussar som ett barn gör han. Jag vill också sussa som ett barn.

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!