Uppdatering

Eftersom ni säkert är jättenyfikna på mitt öga så ska jag uppdatera er. Ser inte riktigt lika freaky ut längre. Så det går åt rätt håll. Blir lite vimsig bara då mina ögon inte tycks ha samma avståndsuppfattning. Och att det ena är görsuddigt underlättar inte.
Leon attackerar instinktivt med sina små händer, och försöker smälla till mitt öga så gott han kan. Var samma sak när Hanna var här. Hur lång tid kan det ha tagit? Säg efter 10 minuter i hennes famn satt han och viftade frenetiskt mot hennes ögon. Fighter.

Kan fortfarande öppna ögat.

So far, so good. MEN. Min pupill är fortfarande gigantisk. Ser ut som om jag idkat olagliga preparat. Har tyvärr tappat bort kabeln som man överför bilder från mobilen, annars hade jag slängt in en bild så att ni kunde fått se eländet. Anar jag en framtid som cirkusartist? "Freaky eyed lady". Blir en ärlig kamp mellan mig och skäggiga damen.

Är jag tillbaka eller???

Vågar inte ropa hej och allt det där men jag tror att mitt öga börjar bli bra. För första gången på ca en vecka kan jag titta med mina båda blå. PLEASE låt helvetet vara över.
Har fått lustiga bemötanden när jag träffat farbröderna doktor.

Dag 1:  (Farbror doktor 1)    - Här har du salva och droppar, bla bla...

Dag 2: (Farbror doktor 2)     - Salvan och dropparna du fick igår ska du inte använda.
              (Jag)                           - Varför?
              (Farbror doktor 2)      - För att jag säger det.

(Okeeey....) Så ny salva och nya droppar. Dagen efter är det dags för doktor nr 3 i ordningen att lägga in sitt veto.

Dag 3:   (Farbror doktor 3)     - Här får du en annan salva som du ska använda istället... (Visade sig att läkare nr 2 gett mig droppar som gör  att jag inte kommer kunna se ordentligt på jättelänge. Då blev jag sur.)

Ja, ni förstår. Väldigt förvirrande. Tre olika ordinationer på tre dagar. Men, nu sitter jag här, lycklig och med en väldigt stor pupill i ena ögat.



Suddig blick...

Har ont i mitt öga idag, så med suddig blick sitter jag och tittar på Desperate houwives. Me löv.
För att återgå till mitt stackars öga. Har varit inne hela dagen, (bortsett från en visit hos läkaren med mitt stackars, stackars öga) då mitt öga skyr solljus. Vampyrvarning. I morse gjorde det så ont att jag satt med solglasögon. Innomhus. Så illa är det inte nu, och som ni kanske märker är jag fullt kapabel till att surfa dator. Vill ändå betona att det är synd om mig.

Nog. Titta vilket sött litet knyte!
image10

Fikardrottningen

Jag utnämner mig här och nu till fikarnas drottning. I dag har jag hunnit med att besöka 3 st fik. Synd att man inte kan försörja sig som fikare. Då hade jag kunnat bli riktigt rik. Efter ett år hade jag varit ekonomisk oberoende, ägt ett hus utomlands samt haft en lyxvilla här hemma i Sverige. Givetvis med en stor utomhuspool. Dessvärre blir det en omvänd effekt på ekonomin om man ska springa och fika dagarna i ända. Men det är det faktiskt värt! Har suttit i solen och druckit latte och tjötat med kära vänner. Underbart!

Grillat!

I går... jag säger bara det, vilken dag! En kall (ok, ljummen, orkade inte kyla ner den) öl i solen följt av en grillmiddag. Var vaken  ända till... säkert 00 på kvällen. Och det mina vänner hör inte till vanligheten. En standardkväll hos familjen Ericsson/Sjöstedt ser ut så här:
18.00: Vi bestämmer oss för att ha myskväll.
18.30: Micke kommer hem med godiset vi ska förtära (alltid överdrivet mycket, typ flera kilon)
18.45: Vi sätter på den dåliga filmen som Micke har hyrt.
19.00: Godiset slut, jag mår illa av ett överdrivet intag.
19.05: Jag poppar popcorn då godiset är slut och jag är sugen på någonting gott.
21.00: Jag vaknar av filmens eftertexter. Fantiserar ihop ett slut eftersom jag missat halva filmen.
21.30: Lägger mig i sängen, för pigg för att sova så jag läser en bok.
21.35: Jennie sover som en stock.

Planen

Har ägnat morgonen till att utarbeta en plan. En plan över vad jag ska ägna förmiddagen åt. Kom fram till följande; ta en stol, en kopp kaffe och sätta mig ute och jäsa. I DET FINA VÄDRET. Behöver verkligen arbeta upp lite färg på mina glåmiga kinder. Hoppas även på en och annan fräken. Ska det bli årets första utomhusglass också tro?
Frestar mig själv genom att tänka på kulglass.

Ala la la la long

Vilken sommarlåt det kom på radion nu! "Ala la la la long, ala la la la long" .
Jag sitter här och fruktar det värsta. Att jag blivit drabbad igen (LÄS IGEN) av magsjuka. Magknipet kan annars bero på att jag åt upp min lunch på under 5 minuter. Men man tycker ju att magen vore härdad vid det här laget? Av min äthastighet menar jag. Det är lite utav en talang faktiskt. Inte många som hänger med när jag väl sätter den sidan till om man säger så. Nog med skryt.
Tog en underbar morgonpromenad innan. Ofrivillig (behövde frukost) men ändå.
Till helgen måste jag göra något somrigt. Grilla kanske? Ah.

Öu öu öu

Leons nya favoritläte. ÖUU! ÖUU! ligger han och ropar. Lite likt ett sälläte om jag tänker efter.
Var hos barnmorskan idag, alltid lika spännande! När man är färdig där börjar ringandet till dom man tror vill veta exakt vad han väger, hur lång han har blivit och exakt vad barnmorskan sa. Långt där bak i mitt huvud inser jag att det kanske inte är så intressant för andra. Men jag lever i medveten förnekelse gällande den saken och babblar på i en väldig fart, rädd att inte hinna sammanfatta de trettio minuter det tar där inne, innan personen i andra luren vill lägga på.
Kaffepaus...

Åter igen Micke som valt film

Denna gång blev det Alien vs. predator. Jag har fått honom att sänka volymen en aning iallafall, hotade med att mina hornhinnor höll på att brista. Lustigt nog reagerade han inte alls på att mina organ verkar fått fnatt. Bara sänkte lydigt. Inne i filmen antar jag. Den där preditor ser inte lite lustig ut alltså, han springer omkring i skogen med rastaflätor och låter precis som Micke gör när han leker med Leon. Nu när jag kikade upp på tvn ser jag att alien är påväg att äta upp små barn. SMÅ SMÅ BARN. Detta klarar jag inte av.
Tacka vet jag Dirty dancing. Vad finns det mer för bra filmer... Kommer ihåg när jag och min bästis hyrde film när vi var små. Då hyrde vi alltid samma film så att vi slapp slösa pengar på en film som vi inte skulle tycka var bra. "Junior" med Arnold. Haha.



Godmorgon på er!

Vilken härlig morgon att vakna på! Hrm. Snön ligger vit på taken, och endast tomten är vaken. Say no more.

Bröllopspresent

Och nej Minna, jag kommer inte att avslöja någonting. Men så här är det. Eller, jag ska kanske börja med att säga att jag känner mig bättre. Så alla kan pusta ut, I´m fine everyone...
Iallafall. En av mina bästa vänner gifter sig i sommar, så man har ju ögon och öron öppna efter den perfekta presenten. När jag bläddrade i Elle tipsade dom om att ge bort en nyckelring. Från Louis Vuitton. För 14.000 kr.
Vilken lön dom måste ha på den tidningen. Och om man nu ägde en sådan, skulle man ens våga använda den? Jag tappar bort saker var och varannan vecka, och paniken när det är just nycklarna skulle ju inte dämpas om dom satt i en ring till ett värde av 14.000. Nej, jag får leta vidare...


Jag

Källargråsugga - Porcellio scaber

Här har ni mig. Ser ni vilket lidande jag bär på mina axlar?

Det är så förbannat synd om mig

Vet att det varit tyst från mig ett tag. Har nämligen magsjuka. Igår var jag helt utslagen. Likt en gråsugga hasade jag omkring här hemma och försökte roa Leon. Av någon outgrundlig anledning har han aldrig varit så pigg som han var i går. Sov max en timma under hela dagen. Tack.
Noll aptit. Kan ni tänka er? När Micke frågade vad jag ville ha till frukost höll jag på att svimma när jag hörde mig själv svara; "Jag är inte hungrig". Kors i taket.

Tack!

Det lönar sig att klaga. Solen tittar fram, och än en gång är det vååår ute!
Jag har varit lattemamma idag. Kändes väldigt bra faktiskt. Ska ta och investera i en espressomaskin.
Då kan jag vara lattemamma när helst jag känner för det på dygnet.

Jag orkar inte ens uttrycka mitt missnöje

Jag tittar ut, drar en djup suck och återgår till mitt morgonkaffe. Jag tänker inte ens bli upprörd över S-N-Ö-N jag ser. Suck. Men skulle det inte bli vår? Ha? Vad är det frågan om igentligen. Jag som redan planerat grillkvällar och solskenspromenader. Hade tänkt sitta ute och få både färg och fränknar (ja, det är sant. De senaste åren har de börjat ploppa upp. Första året var det två, andra var det tre och förra sommaren fick jag säkert fem fräknar på näsan. Så jäkla fint).
image9

Denna bilden tog jag i februari. Vem hade trott att dessa vårtecken skulle ligga under snö två månader senare?
Näe, borde flytta utomlands.

Missnöje på fötterna

Leon har fått på sig ett par Alfons Åberg-sockar som låter när man viftar på dom. På fotryggen sitter ett stort Alfons-huvud fastsytt... Ser lite otäckt ut. Alfons mun är inte glad, utan böjd i en besvärad krok. Ser ni hur Alfons nästan hånar sin omgivning?


Världens självförtroende-tripp!

Nu har vi sjungit så fint, så länge. Oj, nu gick det upp för mig. Jag har blivit en sådan mamma som är "vi" hela tiden. För handen på hjärtat, Leon är smart, men inte SÅ smart att han redan har börjat hänga med i sångtexter. Så låt mig omformulera mig. JAG har sjungit mitt finaste, och njutit av mitt publikstöd. Han är en pärla - för varje ljus ton som skär sig får jag ett tandlöst leénde som belöning. Han diggar verkligen mina orginella tolkningar av "Ekorren satt i granen", "Vem kan segla för utan vind" och "Sjörövarfabbe". Det är nästan så att jag får lite hybris när jag sjunger. Är det kanske så här det känns att stå framför idoljuryn och få beröm av Svartling?

image7

Vilken liten skrutt!

Vilken liten skrutt vi träffade i går. Som jag anade såg Leon enorm ut jämte den lille. Blev nostalgisk med en gång, och fällde till och med en liten tår. Det är nog sådant som gör att man vill skaffa fler barn. När man ser dom små liven som mestadels ligger blixtstilla i famnen och bara njuter av att ha fått komma till världen...
Kan inte ens komma ihåg Leon som så liten. Tänk vad man glömmer! Det var ju inte så längesedan menar jag...
Nu ligger min lilla sötnos och snarkar här jämte mig. Låter som en hel karl. Manligt värre. Och en hel del mysfaktor.


Bort och spana

I kväll ska vi bort och spana på släktens nyaste bebis. Antagligen kommer Leon att kännas som en gigant jämte detta nykläckta lilla pyre.
Spännande...

Jag är med dig brother!

Jag håller helt och hållet med min broder Beccy. Tänk vad härligt livet måste ha varit när det mest psykiskt krävande man hade att göra var att klura ut hur man gör för att vända sig, undra över vad det är som viftar framför ansiktet (sina egna händer) eller ta sig en funderare över vad det är som låter hela tiden (sina egna gurglanden).
Även när man blir ett lite större barn har man ju det hur underbart som helst! Fröken ger en i läxa att skriva en sida med stora A:n och sedan är man klar med dagens sysslor. Ha? Man är fri att leka, sova och stoja precis hur mycket man bara orkar. Kan dra mig till minnes att jag som liten sju-åttaåring längtade tills jag skulle få börja betala räkningar. Skruvad värld, gräset är alltid grönare o.s.v.
Nu ska jag fortsätta med min underbara lunch - ungsbakad fisk med ris.

Dilemma

Jag fick min lille son att börja gråta nyss. På grund av att jag skrattade. Läs S-K-R-A-T-T-A-D-E. Är han så ovan vid att se mig glad, är det därför han blev så skärrad? Jag tycker ju inte att jag gör någonting annat än att hänga över honom och le stort. Eller är det helt enkelt så att jag måste byta skrattljud? Trodde att det var lite så där småcharmigt att låta mycket när man skrattar, det har aldrig varit min mening att skrämma små barn med mina glädjeyttringar... Dilemma.

Våren är här!

Vilket väder!!! Ha? Har ni sett? Solen lyser och fåglarna kvittrar. Det spritter i kroppen av vårkänslor. Äntligen! Äntligen är våren här, tra la la la laaa.

Klappar mig själv på axeln

Jag är sannerligen en riktigt duktig tjej. Gick ut och gick, trots påtryckningar från soffan att stanna hemma. Och sedan... *pam pam pam pam* STÄDADE jag. Skurade och allt. Damn i´m good.

April april

Ok, borde slita mig från datorn. Kan inte...Blev det några roliga aprilskämt för eran del? Mamma drog av dagens första. Fick ett mess; "Vinka till mig utanför". April april... ja, vi har alla olika sorters humor. Min sambo lurade mig att jag hade något i ögat. Också jätteroligt. Verkligen. Hm.
Jag blev superlycklig när jag satt och spånade på något kul att luras om. Jag ringde till min syster och sa att det var vissa skolor som blivit stängda för dagen eftersom det varnades för snöstorm. Jag namngav två skolor och sedan bröts samtalet. Hon ringde upp, lät görivrig "Vilka skolor sa du??" Då hade jag lyckats pricka in hennes pojkväns skola. Kände mig hemsk när jag var tvungen att kläcka april, april. Bad henne att be om ursäkt. (Det vet man ju själv när man gick i skolan, det var ju en utopi att skolan skulle ha stängt)
Minnas kille lyckades verkligen tycker jag. Han fick en människa att ringa upp och säga att lokalen som han och Minna ska ha sin bröllopsfest i hade brunnit ner. Hahaha... Första april är sannerligen en bra dag!

Nu måste jag slita mig. Men jag är ju så bra på det här; att inte diska, att inte dammsuga, att inte skura golven. Suck.


Ps.

Är det någon som kan tipsa om några fina blommor? Jag vill byta ut våra krukväxter, men till vad? Något somrigt, fint, lättskött till både kök, vardagsrum och sovrum.


Spenderarbyxorna åkte på...

... så jag och sambon åkte och köpte en babysitter till Leon. Det är alltid jag som står och väser "är inte den lite för dyr", samt frågar ut expiditerna om det verkligen skiljer SÅ HIMLA MYCKET mellan den billigare och lite dyrare modellen.. oavsett vad det är vi kikar på. I dag bet jag ihop, fingrade lite på den billigaste babysittern, kollade prövande på Micke och föreslog en mellandyr modell. Hade han fått bestämma hade vi kommit hem med en som både spelar, gungar, blinkar och pratar med barnet. Men det fick han inte. Så vi bestämde oss för "min" modell. Sedan kom ju problemet med att välja färg på fanskapet. Tog mig ca 20 minuter att välja mellan de tre färgerna som fanns. Rusig av att jag fattat ett beslut slängde jag med en jättesöt nappflaska också. En med ett lejon... Leon lejon. Haha...ha.

Herrn verkar iallafall ha fattat tycke för sin nya stol, han sitter och fäktar vilt och låter lycklig. Spänner ögonen i nallen som hänger över hans huvud och disskuterar livligt.
Nu ska vi bege oss ut på en stärkande promenad (m, tjena, ösregn och grått)


image6


Tipsar-Jennie är i farten

Så där. Nu sover min lilla prins, antagligen för natten. Eller oj, tar tillbaka det. Man skall nämligen aldrig vara för säker på sådana saker. Brukar oftast sluta med en motsatt effekt av det man trott. Om ni hänger med hur jag resonerar. Så PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ!!!.

Vill tipsa om två st böcker jag streckläst nyligen. Nr 1; "Hemma hos Martina", Martina Haag. Sjukt rolig tjej alltså! Kunde varken sluta läsa eller skratta. Nr 2; "Bebisbekännelser", Lotta Sjöberg. Hög skrattfaktor där med.
Läs!...

Nej, om man skulle ta och krypa till kojs. Har nämligen inga batterier till tv-kontrollen så jag kan inte byta kanal. (Detta är inte av lathet, utan det går inte att byta framme vid tv:n heller) Kanal 6 står på, just nu är det fotboll. Kul....eh. Och resterande tid av dagen har det varit sjukt många Simpsons-avsnitt. När jag tänker efter har det varit en gul figur i rutan varje gång jag slängt ett getöga ditåt. Hm. Mysko.


I´m back

SÅ. Nu har jag äntligen tid att skriva igen. Var ett bra tag sedan nu. Kan ju börja med att förklara varför. Anledningen ligger just nu jämte mig i soffan och slappar. Anledningen är nog trött efter att ha lekt terrorist i två dygn.
Terroristgrejer Anledningen har utfört;


* Nästan somnat i min famn, men så fort jag lagt ner denne person har denne vaknat och börjat skrika.


* Anledningen har till och med surat i sömnen. Gett ifrån sig gnälljud så att jag legat på helspänn och väntat på ett uppvaknande. Viiilket har genererat i att jag sovit sämre

* Medvetet sputtat ut sin napp och sekunden efter börjat gråta efter den. In i munnen, sputt ut, gråt. In i munnen, sputt ut, gråt. (Jag har iaktagit denne terrorist, och det finns inte en chans i världen att han bara råkar tappa den om och om och om och om och om igen...)

Ja, ni har säkert räknat ut vem det är jag skriver om. Leon. Nu verkar det som sagt som om musten gått ur honom. Det enda han orkar ta sig för är att sparka mig på armen så att jag skriver fel hela tiden.

Var ju ute i lördags. Väldigt trevligt! Likt en glädje-torped gav jag mig ut i marskvällen. Efter mindre än två timmar blev jag trött och åkte hem.  Inte lätt att hålla ångan uppe när man inte sovit ordentligt på typ 4 månader. Plussa på  5 månader från graviditeten med. Herregud vad han sparkar på både mig och datorn nu. Jaja, om det får honom att må bra så tänker jag låta honom hållas. Vart var jag nu... just det, utekväll. Jag och Hanna kompletterade varandra bra; hon pratade pojkvän och jag pratade bebis. Ganska bra balans tycker jag.

Här är dom glada flickorna!
image8


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!