Ormen Leon


Leon äter banan på samma sätt som en orm slukar sitt byte- i ett stycke.

Jennie Stewart

Städ, tvätt och brödbak! Va? Vad säger ni nu då? Efter en cykeltur med Leon tog vi itu med allt tråk som faktiskt inte blir så tråkigt med rätt sällskap och tillräckligt hög musik från stereon.
Nu sitter jag som på nålar och väntar på att mitt bröd ska bli klart. Det jag kanske inte borde avslöja är att det som nu står i ugnen är en bakmix som endast behövde 6 dl vatten för att det skulle bli en deg. Nej, jag skiter i att skriva det. Det imponerar mycket mer om jag skriver att jag gjort degen själv, visst gör det? Degen tog flera timmar att göra, och det var ett mycket krångligt recept jag följde. Längst ner på pappret stod det att Martha Stewart hade haft stora problem med att lyckas med detta bröd. Så vi får se hur det går. Det doftar iallafall mycket gott.
Yes.

Bicka

Leon har fått dille på att diska. Från att han slog upp sina ögon denna morgon har jag hört "bicka" (diska)...tja, 500 gånger. Kanske 500 000, vem räknar. Skulle lika gärna kunna vara uppe i 1000 000 medans jag skrivit denna lilla text.

Städrelaterade saker som Leon hunnit med denna arla morgon:
1. Torka av köksbordet med en våtservett
2. Dammsuga
3. Diska

Pedant?

Försöker motivera mig själv

Har precis motiverat mig själv till att inte röva (Svaneholms-r där i början av röva. Rrröva) iväg och köpa choklad. Först drog jag på mig ett par försmå jeans. Efter det vägde jag mig. Sedan tittade jag på gamla bilder där jag vägde mindre än idag. För att bli riktigt motiverad lovade jag mig själv en massa gott till helgen istället. Vi får se hur det går, min karaktär gällande sötsaker är inget att skryta med.

 


Tragisk hos tandläkaren

Vaknar upp med världens träningsvärk i armarna. Gött, myser jag för mig själv, vad duktig jag är! Sedan börjar jag fundera. När tränade jag armarna senast...? Kommer fram till att enda anledningen till att mina armmuskler värker är för att jag spände mig som en gris hos tandläkaren igår. Tragiskt.

Handlingsförlamad

När det finns för mycket att göra blir jag ibland handlingsförlamad. Mina ben är rastlösa, och kroppen säger något i stil med "kom igen nu då, nu kör vi." Kanske inte riktigt så klämkäckt men ni förstår nog.
Hjärnan är däremot helt blank. Knappt en endaste tanke lyckas den formulera. Det enda den kan tänka på just nu är kaffe. Thats it. Det är sådana här dagar listan behöver skrivas om någonting ska bli gjort. Och just nu känns även det väldigt, väldigt avlägset. Stackars, handlingsförlamade lilla jag.


Draft: Okt. 18, 2009

Utmanad av Madde!

Regler: Det här är svårare än du tror!Kopiera detta till din blogg,utmana 5 personer plus den du fått av och berätta det för dem.Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma Bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namnsom svar (förutom på fråga 1)!

1. Vad heter du: Jennie
2. Ett ord på fyra bokstäver: Jakt
3. Flicknamn: Josefin
4. Pojknamn: Jakob
5. Yrke: Jägare
6. Färg: Jätteblå
7. Klädesplagg: Jacka
8. Mat: Jäkor
9. Sak i badrummet: J..
10. Plats/stad: Jägersro
11. En orsak att vara sen: Jag sov för länge...
12. Något man skriker: JA!
13. Film: J. Nej, kommer inte på någon.
14. Något man dricker: Juice
15. Band: J....Hm.
16. Djur: Jättepanda
17. Gatunamn: J....
18. Bil: Jaguar
19. Sång: Jennifer (Med Arvingarna. Ja, jag har varit ett fan.) 

Jullust med julmust

Ok. Nu är det action som gäller här. Julen är som ni alla vet snart kommen, och snarast måste jag börja planera. Vad ska bakas, hur ska det pyntas, vad ska ges bort i julklappar... Får en sådan otrolig lust att dricka julmust och äta clementiner. Eller nej, jag vill inte äta clementiner. Jag vill trycka i mig clementiner till tonerna av Bjällerklang. Men för husfriden är det bäst att jag lugnar mig lite. Micke blir till och med förnärmad när jag nynnar tipptapp tipptapp tippetippe tipptapp det tystaste jag kan. "Det är tydligen inte jul än". Efter en sådan kommentar fnyser jag så näsborrarna vibrerar och fortsätter nynna, bara någon decibell högre. Micke är killen som gärna väntar med julmustpremiären till självaste julafton, som helst köper julgran dagen innan nyårsafton och som vill sätta upp adventsstakarna i januari.

Nej. Jag lovar. Jag ska inte sätta igång med jul ännu. Det är bara det att jag har en sådan jäkla jullust idag.



I år ska jag nog lägga änglahår på ljusen. Så att det blir så där suddigt ni vet.

Va? Har ni sett någonting så gott? Nygriljerad skinka med ett glas julmust.

Julaftons morgon, 2008.


Leon efter middagen


Tryngrisen strirrar misstänktsamt.

Herrn har behagat resa på sig. Fortfarande lite misstänksam.

Han närmar sig sängkanten...

Och där var han redo att möta dagen!


Om jag varit sambo med mig

Ni vet så där som man kan störa sig på saker som ens sambo gör... Hade jag varit min sambo hade jag stört mig fruktasvärt mycket på att jag ställer kaffekoppar överallt. Nyss plockade jag undan 1 kopp från sängbordet, 2 koppar från fönsterbrädan i vardagsrummet och i skrivande stund står det en kopp på köksbänken. Usch, vad störig jag är.


Varg-mörten

Det här med sovmorgon är inte Leons grej. Läs verkligen inte Leons grej. Vid halv 6 är han klarvaken och full av energi. Hungrig som en varg och pigg som en mört. Raka motsatsen till sin käre mor, som just nu skulle kunna sova sig igenom dagarna. I morses försökte jag med allt för att få varg-mörten att somna om- med min mest övertygande röst förklarade jag för honom att det fortfarande är natt, och på natten ska man sova. Haha! skrattade han mig rakt upp i ansiktet och fortsatte vara överallt och ingenstans.
Den gossen kan man inte lura så lätt. Tyvärr.

Dagen har börjat

Hittills har jag lyckats tappa bort bilnycklarna två gånger, körkortet en gång och visakortet en. Dagen kunde ju börjat mer samlat.


Dagens funderare

Dagens funderare;
Hur kan det vara kladdiga, små handavtryck på varenda fönster i lägenheten? Hur når lillgrisen upp till mitten av vårat sovrumsfönster är väl den stora frågan. Är han längre än vad han utger sig för att vara?


Micke 28/ 30

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, för idag fyller Micke år. 28. Eller 30 som Anders och Tess rätt och slätt hade avrundat det till på hans födelsedagskort.
Jag och Leon tassar omkring, bidar vår tid. Om en stund ska den gamle mannen få frukost på sängen. Givetvis ska vi sjunga vårat vackraste för honom. Dom gillar sådant, dom äldre. Ballonger har vi inga, men Leon har lovat att göra fina bubblor med sin näsa som är görsnuvig.
Nej, om man skulle ta och göra lite nytta.

Over and out.


Tillägg till "pappas lista"

Ni som följt min blogg har tidigare läst om min "pappas lista". Det är rätt och slätt en lista som sitter på kylskåpet, med lustigheter min pappa kläckt ur sig genom åren.
Mamma eller Frida, kan ni vara snälla och skriva till följande:

"Sverige är det enda landet i Sverige som..."
 
Inte den lustigaste kommentaren han fällt, men dock värd att stå med.

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!