Underbara unge

Leon är underbar. Innan när Micke sjöng utbrast han:
- Pappa rapar!

Underbara, underbara unge.

Ett helt zoo

En jobbig helg har passerat med en sjuk Leon. Men nu är vi back on track igen. Igår fick Leon en krya-på-dig-gåva av sin kusin Jasmine- en fin, gosig mjukishund. Så igår kväll när Leon skulle sova hade hans snutte-skara fått tillökning. Utöver den vanliga samligen napp, filt, hund och elefant fanns där ytterligare en hund. Ett helt zoo, med en lillgris i mitten, låg och bredde ut sig i sängen.


Pannkakor och glass

Vi har en sjuk lillgris här hemma. Hans lilla runda ansikte är rosigt av feber, och ögonen trötta och glansiga. Det finns inget värre än att se sitt barn må dåligt. Så i ett tappert försök att muntra upp honom har vi gräddat pannkakor och köpt hem glass. Hoppas det går hem.


En sockerklocka

Min kropp är som en klocka. En sockerklocka. En nyttig dag är inga större problem för mig, men när klockan slagit 19.00 börjar det spritta i kroppen. Den vet vad den vill. Den vill ha socker. inte rent socker dock (synd, det finns ju i skafferiet) utan i form av en trevlig chokladkaka. Eller några Polly. Jäkla kroppjäkel.

Ett nytt hår

Just nu önskar jag mig inget hellre än ett nytt hår. En frisk, svallande hårman. När jag fönade mitt hår innan blev resultatet allt annat än bra. Mina tretton hårstrån (ja, jag har rätt tunt hår) spretade åt olika håll, och alla strån visade sig vara olika långa. Min misslyckade blekning blir liksom pricken över i:et.


Lite Rambo/ Rocky

Snart bär det av till gymet. Jag laddar genom att lyssna på "Eye of the tiger" samt måla peppande och kulörta "krigsstreck" på mina kinder. Jag har knytit ett tygstycke runt huvudet och smort in mig i olja. Givetvis kör jag linne så att mina mafioso-armars spelande ska synas extra tydligt, och om jag mot all förmodan skulle skada mig så syr jag igen såret själv. Utan någon form av bedövning såklart. Jag behöver inte ens ta med mig en nål, utan skulle jag behöva sy så gnager jag mig en nål av en pinne.

Nej. Men det är så jag känner mig inombords. Lite Rambo/ Rocky sådär.

Mitt inre fångat på bild. Om man bortser från vapnet.

Halte Micke

För att inte bli äckligt snäll måste jag retas lite med halte Micke emellanåt. Högt talar jag om för Leon att pappa har fått ett litet blåmärke på foten, och att han därför måste ha kryckor. Sedan visar jag Leon ett blåmärke jag har på benet, och berättar att det är skillnad på när mamma har ont och när pappa har ont. Mamma är mer tålig, och behöver inte kryckor för småsaker. Efter jag skrattat gott och länge åt min egen (underbara) humor blir jag snäll igen.

Godheten själv

Idag är jag en extra god flickvän. Micke är hemma från jobbet då han igår skadade sin fot, och jag är så snäll som jag bara kan vara. Både han och jag blev otroligt förvånade när jag nyss frågade honom om han inte ville sätta sig och spela lite tv-spel. Ibland överträffar jag mig själv i godhet.


Duktig

Lyssna på hela. Det har du tid till.

Gåta

Vad är det som är snorigt, svullet och jäkligt öm i lederna?

Leon

Leon har blivit så stor. Är både roligt och lite konstigt att se honom växa upp. Från att ha legat och viftat med sina valkiga armar och ben på en filt springer han nu omkring och kan så mycket. Han talar om för sina morgontrötta föräldrar att det är dags att gå upp, han tar på sig kläder själv, han smörar sin smörgås själv, ja allt kan han själv. Kan sälv! Han har även börjat leka på ett annat vis med sina leksaker. "Leka?" piper han och viftar med sitt lejon framför sin hund. Och sedan leker lejonet och hunden. Dom hoppar, dansar, och åker på bilarna i Leons rum. Det är annat än för ett tag sedan då leksakernas enda syfte tycktes vara att ligga utspridda över hela lägenheten. (Det syftet verkar dom dock ha kvar konstaterar jag när jag blickar ut över vardagsrummet.)


Ja. Filt, filt och filt.

Ingen filt, bara action.




Fnyser bäst som fnyser sist!

Efter att ha fått ett och annat fnys i kommentarsfältet efter mitt förra inlägg vill jag bara fnysa tillbaka. Fnyser bäst som fnyser sist, nu sitter jag nytränad i soffan och känner mig duktig.

Tack ska du ha, duktig du va, Jennie är bra!

Nytt år, nya löften

Då var man tillbaka. Nytt år, nya löften om att bli fit på gymet. Allt är alltså precis som det brukar några dagar efter nyårsafton. Men detta året menar jag det verkligen. Ok. Ni kan sluta fnysa av misstro. Sluta då. Mäh. Glädjedödare.

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!