Den svarta dagen

Idag var det tänkt att jag skulle ut med några tjejkompisar. Därför besökte jag systemet igår, och plockade ner lite göttigt i min varukorg. Väl vid kassan, efter att jag ställt upp mina drycker på bandet, väntade jag på den vanliga frågan "har du legitimation?". Men den kom aldrig. Istället tog den unga tjejen i kassan glatt betalt av mig, utan en antydan till att fundera över min ålder. Den svarta dagen kom, den såg och den segrade. Nu jäklar ska det brännas pengar på Kicks hudvårdsavdelning.

Jul jul strålande jul

Likt en stadsbo som aldrig sett en livs levande ko var jag tvungen att knäppa denna bild på julafton. Kossor som betade i solen på en grön och blommande äng. Fåglarna kvittrade, flugorna surrade och luften andades vår. Typ.


Voff

Idag har jag fått skäll på jobbet. En kund var arg för att det är så långt mellan tvättmaskinerna och tv-apparaterna i butiken jag jobbar, då hennes små barn ville vara vid tv-avdelningen och hon ville kolla på tvättmaskiner. Hon var även arg för att hennes nuvarande tvättmaskin skrynklar hennes tvätt och för att hennes man inte svarade snabbt nog när hon frågade honom något. Hon svepte iväg från mig med kommentaren att hon skulle komma tillbaka till tvättmaskinerna när jag och hennes man pratat färdigt då hon inte var intresserad av att prata om tvättmaskiner utan bara av att titta på dom. Arga kunder kräver långa meningar i ett blogginlägg.


Bebis!

I måndags hade vi tjejer en liten mamma/bebis-sammankomst för Minna som var gravid, och i går fick hon och Marcus en söt liten dotter. Jag tror att flickebarnet blev så till sig när hon hörde moster Jennies ljuva stämma så att hon fick bråttom ut. Ett stort grattis till de nyblivna föräldrarna!


Leons hjärna

Leon i morse:
- Mamma, mamma, min hjärna har vuxit!!


Dödens nalle

Sitter och kollar på tv. Slänger en trött blick in mot Leons rum och hajar till då jag möter den mordlystna blicken som tyst iakttar mig. Fy fan.


Kalendern

Jag skriver upp det mesta i min kalender för att kunna planera bättre och känna mig mindre stressad. Just denna veckan känns det dock inte som att "lugn" och "struktur" är ledorden.


Gratis peeling

Varför lägga pengar på ansiktspeeling när man istället kan gå hem från jobbet i ett stormigt hagel? Mvh skinnflådd


Snöbollskrig


Jobbar i blindo

Jobbar idag. Ser helt drogad ut eftersom jag körde in mascara-borsten, HELA mascara-borsten i ena ögat när jag sminkade mig innan. Om jag såg dåligt innan denna händelse ska vi inte tala om synkapaciteten nu, det ska bli intressant att se hur många kunder som vågar handla av säljaren som i blindo famlar runt bland tvättmaskinerna med ett illrött vänsteröga.


Förstå min fasa

Varje kväll använder jag make up-remover. Varje kväll när jag fuktat en bumullstuss med remover och lagt den mot mitt öga får jag lite panik. Jämte min sminkborttagning står nämligen en nagellacksborttagning, båda är i blåa. Så i en sekund slås jag av tanken att jag kan ha tagit fel. Varför jag inte flyttar på en av dom så att dom inte står brevid varann? Gissar att jag gillar att leva lite farligt.


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!