Men herre!!!

Desperate kommer ju idag!!! Alldeles, alldeles strax!!! Funderar på att fläska på med några utropstecken till. Jo, men vi kör: !!! !!!

Leon är grabben med stil

Här har ni Leon en helt vanlig dag, när han tar hand om disken. Mössan var mycket viktig, han vägrade att ta den av sig. Jag tror att han kände sig väldigt tuff och respektingivande i sin blåbärshatt.

 


Här posar han i sin nya tröja som han fått av -vem annars- gudfar Anders och hans Tess.


Lillgrisen har slagit till igen

Lillgrisen har slagit till igen. Denna gång var det bananens bittra skal som han tagit sig ett nafs på. Bananen hittade jag fint upplagd i fruktskålen med bettet neråt, det hela såg mycket arrangerat ut när jag tänker efter.


Själv är bäste dräng

Just i detta nu skriker mina axlar efter massage. Micke! Miiicke!!!, skriker dom högt och ganska ettrigt. Men Micke hör ingenting, för han sitter som paralyserad framför ett datorspel. Jag hör dödsskrik och skottsalvor ända hit. Så plan B är att tappa upp ett varmt bad och lyssna på min nya superbra playlist på Spotify. Själv är bäste dräng.

Helgen har förövrigt varit jätteskön. I fredagskväll överraskade Micke med att laga en massa god mat. För att lyxa ytterligare åt vi i köket, och inte framför tvn som annars alltid är en given gäst vid våra kvällsmål.
Igår spelade vi "kampen mellan man och kvinna" och som vanligt fuskade Micke. När man spelar med honom måste man svara exakt precis som det står formulerat på frågekortet. Står det t.ex "Sveriges stadsminister heter Fredrik Reinfeldt" och man svarar "Stadsministern i Sverige heter Fredrik Reinfeldt" får man inte rätt.Typ. Hade det inte förekommit en massa fuskande hade jag vunnit utan tvivel. Nu får vi väl säga att det blev oavgjort. Hrm, host.

Lillgrisen lämnar spår

Det senaste har jag funnit märkliga bitmärken på frukten i fruktskålen. Till en början trodde jag det var frukt som blivit rutten på sina ställen, men efter nogrannare iakttagelser har jag kommit fram till att det är just små, små bett.

 
Mask? Möss? Nej, gluggen mellan framtänderna avslöjar att det är lillgris.


Höstmys

Igår kväll hade jag höstmys på tu man hand med mig själv. Ett varmt bad, tända ljus och en massa regn utanför fönstret. Kvällen fortsatte med en god bok och snacks. Det enda jag har att klaga på är själva snackset. Min kropp ivrade efter socker, socker, socker men allt som fanns att tillgå var tomat och en gurkbit. Livet är hårt mot dom hårda. Ja, så kan det vara.

God morgon!

Jobbiga saker med regn

Tre saker som är jobbiga när det regnar;

* Att gå till jobbet i tygskor.
* Att håret krusar sig i en Einstein-frisyr som vägrat låta sig tämjas.
* Att sminket rinner omkring i hela ansiktet.


En krispig höstdag

Hösten är här! Hösten kan vara så underbar. Ja, om man bortser från allt regn. Men det spelar ju ingen roll om det är höst, vår, sommar eller vinter, i Borås är det ju konstant regn oavsett årstid.
En kollega beskrev vädret som krispigt. Låter det inte alldeles underbart ändå? En krispig höstdag. Det är nästan så att man vill gå ut och kratta sig en redig lövhög att rulla runt i. Eller det något mer mogna alternativet -gå en lång skogspromenad. Känna doften av löv! (Känna doften av löv? Jaja, men det luktar ju så gott.) 
En krispig höstdag avslutas på bästa sätt med varm choklad och hönömacka med ost. Ojoj...

Intressebussen gick

Ok. Nu har jag sår näsan, under näsan och i näsan på grund av allt snytande. Hela jag är snart ett stort sår. Tänkte att ni ville veta. Jasså, intressebussen gick? Närdå? Jag missade den helt. Tänka sig.


Bra där, Frida!


Så här går det när man låter sin lillasyster hålla i kameran:


Bra där, Frida!


Tobbes tavla

På Tobbes svensexa fick han i uppdrag att måla av Anne.

Jo, men så attäää..


Det där

Idag är det 3 st kunder som fnissat lite nervöst och påpekat att "oj, vad du är förkyld, det är väl inte det där du fått?". (Det där? Va? Svininfluensa har tydligen blivit ett fult ord.) Och nej, givetvis är det inte det där jag fått. Men förkyld, det är jag banne mig. BANNE MIG. Jag lekte lite med tanken att svara mina kunder i stil med "men hur visste du att jag fått nageltrång/ valfri könssjukdom/ en snigel på ögat?. Hör hur Jennie skrattar. Ho ho ho.

God natt.

Bröllopsfeber

Jag ska fatta mig kort, då jag är manligt sjuk. Ni vet så där sjuk så att man inte orkar annat än att klaga och bli ompysslad. Eventuellt kan jag förmå mig att zappa lite försiktigt på tvn. But thats it. Men jag känner ändå att jag måste skriva av mig lite snabbt om min lördag, då min kusin Tobbe och hans Anne gifte sig.

Klockan 15 satt hela tjocka släkten samlade i Seglora kyrka och inväntade Tobbe och Anne. Portarna slogs upp, nästan lite dramatiskt sådär, och in skred det vackra brudparet. Jag erkänner, jag var rörd i stort sett hela ceremonin.
När giftemålet var över bar det iväg till Borås, där bröllopsfesten ägde rum. God mat, god dryck, god stämning och en himla massa dansande. Men det viktigaste av allt- ett nygift par som bara strålade av lycka.

Nej, nu kan jag inte skriva mer. Då tuppar jag av. Ja, precis så synd är det om mig. Nedan följer några stulna bilder. Fotograf: Mikael Petersson.






När det var dags för bruden att kasta brudbuketten blev vi ogifta stackare som förvandlade. Jag låter bilden nedan tala för sig själv.


Skryt

Tänkte bara skryta lite om hur duktig jag varit i veckan- varit på gymmet (oooh, kan vi inte tillsammans dra ett långt, förundrat andetag?) och långpromenerat. Det ni! Jag är lika förvånad som ni är. Beach 2010, here I come. Maby.


Någon måtta får det allt vara på duktigheterna, nu vankas det snart pommes tillsammans med Idol.


Mäster-kantarellen var min

Jo jo! Idag var det finmiddag. Kött, potatis, sås och smörstekta kantareller.

Jag betedde mig precis som fiskmåsarna i "Hitta Nemo" när jag såg denna enorma mäster-kantarell. Min. Min. Min.

Min märkliga lunch

Och här har ni en bild på min märkliga lunch i måndags. Se och häpna:

Se, där i hörnet. En vidrigt felplacerad potatis.

Anne the devil

Nu är bildkabeln återfunnen! Som av ren magi låg den i lådan jag tittat i minst 10 gånger. Lurigt.

Fina Anne på sin möhippa


Märklig lunch

Två dagar denna veckan har jag haft märkliga lunchupplevelser.
Måndag. Jag beställer en "vegetarisk pasta". Låter ju gott, eller hur? Kommer upp till lunchrummet, hungrig som en varg kan tilläggas. Sliter upp min matlåda och möts av en märklig syn. Spagetti, lök och champinjoner trängs med varann, och i hörnet av lådan ligger en ensam, kokt potatis. What? Nej, det var inte gott.

Tisdag. "Vegetarisk lasagne" kan väl inte floppa? Lika hungrig som dagen innan rusar jag upp för att njuta av en god lunch. Gläntar försiktigt på locket och ser en god, ostig lasagne. Men när jag tagit en tugga känner jag en smak som inte hör hemma mellan mina pastaplattor. Jo, men visst är det kokt potatis som är nedskivat i min mat.

No more veggo från jobbets matställe.

(Har fortfarande inte funnit sladden så att jag kan föra över bilder till datorn från telefonen. Så ni får använda fantasin och föreställa er mina äckliga måltider.)

Paket igen

I torsdags låg det ett paket innanför dörren och väntade på Leon. Det var Optikern som varit i farten igen, och shoppat en tuff skjorta åt lillgrisen. Denna skjorta, skall enligt instruktioner, gå i arv till Hannas och Optikerns framtida barn.
Så fort jag hittat kabeln till att föra över bilder ska jag visa er tuffingen i sin nya out fit!

Dagens klanterier

Dagens klanterier:

1. Jag brände mig på plattången i morses.
2. Nästan direkt efter tappade jag en klick tandkräm på tröjan.
3. På jobbet sprang jag in i en tvättmaskin. Gjorde för övrigt mycket ont.
4. Jag sprang även in i en hylla, en stol och en dörrkarm. Inte smärtfritt det heller.
5. När jag handlade efter jobbet glömde jag kvar mitt bankkort i affären.

Ja. Det var väl alles. Nu hoppas jag på att få njuta av en klantfri fredagskväll!


Dagisfrillan

Vid frukost brukar Leon passa på att fixa frisyren. Vill väl vara fin på dagis.

Så här fixar du dagisfrillan:
Tag en brödskiva.
Bre den med en massa smör.
Placera mackan på huvudet.
Med cirkelformade rörelser drar du nu runt mackan på huvudet, börja vid luggen och arbeta dig bakåt.

Svårare än så är det inte att få glänsande, fixerade lockar. Vad han kan, den där Leon...

Jag har blivit bonde

Jag har blivit bonde. Jag sår, plöjer, skördar och mjölkar. Jag har byggt en hage, planterat träd och nu håller jag på att spara ihop till en lada. Tyvärr hann jag inte skörda mina jordgubbar i tid, endast bruna kvistar var kvar i mitt land när jag kom dit. Synd på så goda bär. Ja, det är sådant här som upptar mina tankar dessa dagar.

Va? Vart min gård ligger? På facebook så klart.


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!