Ambivalent

Har ett minne från högstadiet som ploppade upp nu. Jag och min homie Beccy bestämde oss för att vi ville lära oss svåra svenska ord.  Kanske hade att göra med att man ville låta vuxen bland alla "typ", "ba"och  "liksom", vad vet jag.... Nå väl, vem ska man söka information hos om inte sin svenska-lärare. Sagt och gjort. Vad lär han oss för ord? Ambivalent. Av alla ord som finns i det svenska språket tyckte han att det det mest användbara ordet vi kunde lära oss. Efter varje lektion frågade han oss andaktigt; "Och tjejer, vad betyder ambivalent?".
Då en halv termin gått tycker man väl så här i efterhand att han iallafall kunde bytt ord...

Kommentarer
Postat av: micke
2008-08-26 @ 19:09:55

och är du klar än för vad det betyder då ???

Postat av: micke
2008-08-26 @ 19:10:05

och är du klar än för vad det betyder då ???

Postat av: jennie
2008-08-26 @ 21:33:25

japp, klar som korvspad!

Postat av: bror
2008-08-28 @ 19:52:57

Postat av: bror
2008-08-28 @ 19:54:38

det roliga är att det är fan det enda svåra ordet jag kommer ihåg... så jag tycker inte vi ska klanka ner på vår käre svenskalärares inlärningsmetoder.. vi lärde oss kanske inte mycket, men det vi lärde oss lärde vi oss ordentligt... puss

Postat av: jennie
2008-08-31 @ 18:33:36

uffe puffe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!