Kräftskiva

Ja, då var årets första kräftskiva avklarad. Skagenröra i all ära, men jag kan inte förstå det här med att vräka i sig kräftor. De livlösa små asen ligger där så prydligt på sitt fat och tittar på dig (Ja, med ögonen som givetvis sitter kvar på djuret). Först bryter man av rumpen, sedan knäcker man den på mitten för att komma åt köttet om jag förstått det hela rätt. Bara det är rätt brutalt i mina ögon. Är man ett proffs suger man sedan på klorna, slickar på hjärnan och jag tror även att vissa tar sig ett nafs på magen. Eller är jag helt fel ute nu...? Jag smakade iallafall på en liten bit rump, det fick räcka.
Ser fram emot i morgon. Not. Tvättdag. Och då vi missade våran förra tvättid kan ni tänka er vilket tempo vi måste ha för att hinna tvätta upp allt. Tvätta tvätta, hänga hänga, stryka stryka. Gör déssa rörelser med armarna (tvätta tvätta, häng häng och stryk stryk) så har ni tecnodans på hög nivå. Vad var det mer man skulle göra på dansgolvet i nian? Plocka äpplen! Så var det ja...
Nej, nu ska jag sluta skriva en massa nonsens och krypa till kojs.

Kommentarer
Postat av: hanna
2008-09-02 @ 08:46:47

jag gillar dom små livlösa asen.. vet du att minna till och med åt ett öga häromsistens när det var kräftkalas.. men där satte jag stopp.. äter bara rumpen och klorna, resten kan kvitta..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!