Bussproblem

I eftermiddags begav vi oss ut, jag och Leon, på jakt efter den perfekta julklappen till Micke. Svårt att komma på vad man ska köpa då jag inte har någon som helst koll på datorer och annat som intresserar herr Sjöstedt.
Vi fick oss en rejäl promenad då vi gick ner till stan, och därefter bort till knalleland. Värt en liten applåd kanske? Iallafall. Utmattad efter att ha rotat igenom varenda affär bestämde jag mig för att ta bussen hem. Någon måtta får det ju ändå vara på motionerandet. Väl på bussen fick jag lite problem. Leons vagn visade sig vara för bred för att kunna rullas fram till chauffören, och ja, det är ju där man betalar. Då försökte jag mig på plan B- låsa vagnen och sedan själv gå fram. Det gick inte heller då bromshelvetet vägrade funka. Det hela slutade med att jag med pipig röst fick ropa "ursäkta! eh, kan jag betala när jag hoppar av? Eh, ursäkta?!". Kände mig uttittad och töntig. Där stod jag, högröd i ansiktet och var lite utav en tjuvåkare. Gillar inte att åka buss.

Denna kreasion hittade vi på torget. En isskulptur som gjorde sig utmärkt framför rådhuset.


Kommentarer
Postat av: En utan körkort !
2008-12-17 @ 18:54:59

Hehe, men gumman då? har du någonsin sett någon försöka gå fram med vagnen till chauffören? Det är inte din vagn som e för bred utan meningen är att man skall ställa vagnen där å sen gå fram. Men ja får faktiskt lov att säga stackare för ja vet hur stressigt det är spec när man inte kan låsa vagn Jä-eln..fya då..ett tips till dig nästa gång du åker buss, betala där framme innan du går på bussen. slipper du oroa dig å krångla..och dessutom inte bli ut-tittad..hehe..och föresten här försigår ingen mobbning hahahahaha

Postat av: jennie
2008-12-17 @ 20:53:30

jag ska ta till mig av ditt tips! om jag nu åker buss igen. hehe. fruktansvärt pöligt med barnvagn alltså.

Postat av: hanna
2008-12-17 @ 22:40:20

bättre att gå.. gillar inte heller bussar..

Postat av: ronja
2008-12-19 @ 15:44:29 URL: http://ronjaellamariajohansson.blogg.se/

haha, då är vi två som är små tjuvåkare :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!