Jul jul, strålande jul

Jag andas jul! Julstädningen är gjord, klapparna köpta, granen på plats och skinkan på griljering. (Annat vore väl i och för sig hemskt jobbigt eftersom klockan nu är halv 12 på kvällen) Tänker inte gå och lägga mig innan jag fått mig ett smakprov av el skinko! Första gången vi försöker oss på detta med att göra egen. (Brukar ju annars gå så bra att se till att bli bortbjuden på julmat) Även första gången jag och Micke har gran i vårt hushåll. Doftar underbart här hemma nu! Gran, pepparkakor, julskinka, apelsin, nejlikor och hyacint. Nu ska jag gå ut till köket och stirra ut grisen i min ugn. Eventuellt dregla lite försiktigt.


Kommentarer
Postat av: Åsa
2008-12-24 @ 07:59:09 URL: http://frurissanen.blogg.se/

Vad mysigt... första gången vi gjorde egen skinka ockaå. Den blev mycket lyckad om jag får säga det själv. Ha en riktigt fin jul och krama grabbarna från mig.

Postat av: Anna
2008-12-24 @ 10:40:47

Härligt! Riktig gran? Det doftar ljuvligt! Ha en underbar julafton och njut ordentligt! Kram!

Postat av: jennie
2008-12-25 @ 12:01:15 URL: http://jennieskriver.webblogg.se/

jajjemensan, äkta gran ska det vara! doftar underbart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!