På julafton är vi alla barn

En underbar julafton har passerat. Mat, julmust och klappar i massor. När vi precis kommit ner till mina föräldrar ser jag deras luriga blickar. Vad an detta? Jag bestämmer mig för att låta dom hållas. Och mycket riktigt. Efter någon minut frågar pappa; "Har ni sett om tomten varit i ventilen?" med ett mycket neutralt uttryck. Aha! Jag hade glömt! Det är nämligen så att tomten alltid lägger en godsak åt oss "barn" i en ventil i köket. Till traditionen hör också att han tappar en skäggtuss jämte vårt godis. Tomten hade till och med snappat upp att Leon inte äter sötsaker, och lämnat en banan åt honom istället.

På julafton är vi alla barn...

Min mamma missade tyvärr paket-tomten, hon var och köpte tidningen just när han kom på besök. Jag och Leon följde tomtens vandring till huset genom fönstret, och när tomten väl fått slå sig ner på en stol blev Leon ivrig. Han verkade känna tomten. Han ville att han och tomten skulle kolla på takfläkten och annat skoj som annars han och mormor brukar hitta på. Mycket märkligt. När väl alla julklappar var utdelade var det dags att öppna. Medan jag slet upp Leons paket stod han med ryggen vänd mot mig och pillade med en ljusstake. Jag försökte få honom att se hur mycket roligt som gömde sig bakom omslagspapprena men han bara fnös lite uttråkat och fortsatte greja med sitt. Nåväl, mycket fint fick vi allihop!

God jul!

Kommentarer
Postat av: Åsa
2008-12-25 @ 13:23:48 URL: http://frurissanen.blogg.se/

Låter som att ni hade en mysig jul. Så Leon var svårlurad med tomten? Detta var första året som Neo förstod att det inte var en riktig tomte. Men det var ju strunt samma för låtsastomten hade ju med sig julklappar. =)

Postat av: Madde
2008-12-25 @ 14:35:47

Ja låter verkligen mysigt.. Får ni nog en pöjk som fattar varenda jul att tomten bara e fejk ..höhöhöhö...

Postat av: Madde
2008-12-25 @ 22:25:52

Sötaste tomtenissen i hela världen :) ... Tack för ikväll var jätte mysigt och trevligt.. Kul att ha er här så länge . Sötnosen somnade som en stock sen antar jag? hehe.. Jasmine hon slocknade i Nattis säng sen strax efter ni hade gått.. Lika trött som en liten död mört..hihi

Postat av: susanne
2008-12-26 @ 09:14:00

Synd att jag missade tomten, hade varit kul att se Leons min. Hihi. Han är inte dum den killen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!