Rimafton

På fredag är det dags för den årliga traditionen rimafton. Grundarna till denna tradition är mina kusiner Tobbe, Jocke och Micke. De första åren jag var med denna afton blev det inte några rim gjorda över huvud taget, namnet på kvällen till trots. Ett mer passande namn hade varit groggafton. I och för sig, det låter ju inte lika juligt så jag förstår hur dom tänkte. Nu på senare år har deras flickvänner varit med och styrt upp det hela. Dom har sett till att mat serveras denna kväll och att vi faktiskt rimmar lite grann. Bra där! Ska bli väldigt roligt att träffa mina kusiner med familj. Tyvärr ses man allt för sällan...

Kommentarer
Postat av: Micke
2008-12-18 @ 09:34:32 URL: http://www.mickepetersson.se

Det är oerhört trevlig tradition... ;) rimafton är ju trots allt en av de viktigaste dagarna på året...



ser fram emot detta.... MYCKET ALKOHOL BLIR DET!!! jag skall försöka o inte somna före 21 ... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!