Jaha...

Så mycket för min protest. Snön yr och vindarna viner som aldrig förr.
Är det ett ålderstecken det här? Min fixering vid vädret menar jag. Nu för tiden kan jag med uppriktigt intresse börja en mening med "är det inte ett vackert/ hemskt väder vi har, och verkligen vilja disskutera. Vränga ut och in på det stora ämnet vädret. Om någon är utomlands kräver jag en detaljerad redovisning. Förstrött lyssnar jag på uteställen, sevärdigheter och kultur. Men så fort vädret nämns hajar jag till och spetsar öronen.
Shit, jag börjar bli gammal...
Nu när snön ligger i drivor är det väl ingen idé att ens försöka sig ut och plocka påskris. Ja, ni läste rätt. Även där märks min stigande ålder. Behovet av att ha björkris med kulörta fjädrar i har kommit krypandes.

Om man skulle ta sig en kopp kaffe till. Hur många veckor ger ni mig innan jag sörplar kaffe på fat, med en sockerbit mellan tänderna?

Kommentarer
Postat av: hollowman
2008-03-21 @ 22:47:39

fy fan vilken blogg. grymt skrivet alltså

Postat av: yo brotha
2008-03-24 @ 08:11:20

jag är helt med dig.. jag har verkligen börjat se vädret som ett möjligt diskussionsämne när ideerna börjar tryta... illa!!

vill bara tala om att jag inte har bojkottat påsken.. jag va antagligen lika full som alla andra...
puss

du e underbar förresten!!

Postat av: Minns
2008-03-24 @ 08:34:00

Har märkt att jag allt oftare börjar konversationer med att kommentera vädret. Dock utan det där uppriktigta intresset. Yes, you're getting old..

Postat av: Hanna
2008-03-24 @ 11:44:48

hihihi! kan kommentera att när jag vaknade i morse denna anandag var det första jag gjorde att titta ut för att kolla om solen var framme.. det var den inte.. ännu mer snö, och mer väntas komma kan jag tillägga.. asrolig blogg, kan knappt bärga mig till nästa inlägg..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!