Protest!

Blir vansinnig när jag tittar ut. Vad är det frågan om?? Snö!! I MASSOR!. Funderar starkt på att springa ut och göra en snödjävul, i vild protest. Jag som precis hade kommit in i "vårkänslo-ruset". Bara att lägga ner det verkar det som. Kan väl lika gärna passa på att fira jul, för någon snö till december lär det väl inte komma. I vanlig ordning skulle jag tippa på en grön julafton i år. Någon som utmanar mig?... Vaddå, jag? Negativ? Näää. "Jag är inte arg, jag är besviken" (sagt i samma ton som min mamma använde när jag var i tonåren)
Suck. Jag som vill grilla! Och sitta ute i den vackra vårsolen med en kopp gott kaffe. (Ja, ni har kommit på mig. Finns det någonting som heter kaffenarkoman så är jag en sådan)
Kanske ska gå och baka mig ett fint pepparkakshus. För att komma i stämning. Och sätta på en trevlig julskiva.

Håller tummarna och alla tårna för att varenda snöflinga ska vara borta i morgon när jag vaknar, och att solen gassar. Kan väl passa på att önska mig att älsklingen köper med sig en stor chokladkaka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!