Färgfixerad

Har varit nere i förrådet och rotat efter adventspynt. Har skrämmande lite lulllull märkte jag. Har inte ens ljusstakar/ stjärnor till alla fönster. Undrar hur jag gjorde förra året...ja just det ja, det blev knappt något pynta av. Tittar skeptiskt på min stjärna som jag nu hängt upp i sovrummet. En pappstjärna som mist formen lite grann, med krokig elsladd. Vit givetvis. Köpte den under min "vita" period. Nu syftar jag inte på alkoholvit utan ett tag skulle allt jag köpte vara just vitt. Vilket då ledde till att julstjärnor och stakar fick bli vita. Har även haft en brun period. Då skulle soffa, krukor, kläder, ja allt vara brunt. Sedan hade jag en turkos perod i somras som precis gått över. Gul var min första cravingfärg. Mitt rum pryddes av gula tapeter, solros var min favoritblomma och jag var fruktansvärt avundsjuk på Hannas gula dunjacka. Silver och blått i kombination var också en stor hit på mellan...mellan eller högstadiet. Min vän Beccy hade det coolaste rummet; Blå väggar, silvergardiner, silverfärgade kuddar. Tror till och med att sängen matchade med kromade gavlar. Nej, back to städning.

Kommentarer
Postat av: susanne
2008-11-25 @ 13:00:52

Jaa du lilla gumman, nu får du lida för att du bara har fnyst åt mej när jag velat ge dig lite julsaker. Tror nog dock att du har lite kvar här hemma,om det nu duger.hmmm

Postat av: hanna
2008-11-25 @ 15:41:26

jag har också en hel hög hemma "som kan vara bra att ha när man flyttar hemifrån" då jag inte riktigt lyckats med denna storartade bedrift än så knör dom säkert hemma på flickrummet som mamma pyntat tills jag kommer hem :)du får gärna låna! :)

Postat av: bror
2008-11-26 @ 22:39:46

ack ack... denna silver-blåa period. aldrig kommer den försvinna ur våra envisa minnen.... pust!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!