Hanna, Beccy och gitarren

Här har vi Jennie och Hanna i sitt esse! Vi sjöng, spelade och tog oss själva på mycket stort allvar denna dag. Notera: När jag skrev att vi spelade så menade jag med detta att Hanna spelade. Dels kan jag inte spela gitarr och dels misstänker jag att Hanna blev lite stressad av att lämna ifrån sig gitarren. Ni skulle varit med i början, när Hanna och Beccy lirade som mest på tjejträffarna. En ordlös kamp om vem som skulle få spela mest tog vid när gitarren åkte fram ur sitt fodral. Vi andra satt snällt jämte, lyssnade och sjöng. Kanske önskade vi en låt, men mest sjöng vi lydigt med när vi anade en melodi i klinkandet. Helt underbart. Hanna har lovat mig en gitarrkväll när hon kommer hem. Då hoppas jag att alla tjejerna kan vara med. Tjejerna, mat, dryck och en gitarr. Där har vi en helkväll!

Ser ni hur jag försiktigt närmat mig gitarren?

Kommentarer
Postat av: Minna
2008-11-06 @ 11:03:25 URL: http://unbellodia.blogg.se/

jag är på. vad mysigt!

Postat av: hanna
2008-11-06 @ 17:27:43

ja, innan vi hade kommit på vem som egentligen är bäst på att spela var det en ständig kamp...

Postat av: jennie
2008-11-06 @ 18:21:43 URL: http://jennieskriver.webblogg.se/

vem är egentligen bäst? tycker ni är lika duktiga mina flickor!

Postat av: bror
2008-11-07 @ 12:15:47

Hanna har gunget.. medans jag kan konstiga accord jag aldrig lär mig använda ordentligt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!