Jag spyr

Och inte av magsjukan jag varit varit drabbad av (stackars mig) utan av ren och pur avundsjuka. Minna åker idag och hälsar på Hanna i London. Inte nog med det, dom ska antagligen gå och äta på Jamie Oliwers restaurang. Men med tanke på min usla engelska är det väl bra att jag håller mig i Sverige. Med lite alkohol i kroppen brukar det gå bra, men jag pratar aldrig nykter någonstans, aldrig, nej inte en chans att jag pratar nykter. Ibland har man stött på engelsktalande på jobbet, minns speciellt en gång då jag skulle sälja en tvättmaskin till ett par som inte kunde ett ord svenska. "Eh, this... it has very good...it is very good..." Och så höll jag på. Dom köpte faktiskt maskinen jag rekomenderade. Kanske av medlidande, måste varit lika jobbigt för dom som det var för mig att höra dessa konstiga meningar och kassa uttal.

Kommentarer
Postat av: susanne
2008-11-19 @ 14:32:06

Du får ge dej av en annan gång gumman. Hanna åker säkert snart igen till ett eller annat ställe. Eller

Hanna?

Postat av: hanna
2008-11-19 @ 18:58:23

nä nu orkar jag inte med det här mera :) fast du får gärna komma till våren! det skulle väl va kul!

Postat av: dybban
2008-11-24 @ 13:17:22 URL: http://dybban.blogg.se/

Var inte orolig för språket Jennie. Det enda ord du behöver kunna är öl. Det kan sägas både som beer och pint. Pint är nog det bästa uttrycket. Annars funkar teckenspråk för det mesta.

Postat av: jennie
2008-11-24 @ 19:21:34 URL: http://jennieskriver.webblogg.se/

haha, ja det är ju sant simon. ska öva så att det verkligen sitter. pint pint pint... pint låter så jäkla gott, låter betydligt mer välsmakande än öl. pint pint. nu sitter det nog. pint.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!