Något att hänga i granen?

Har hittat lite roligt jugranspynt på Indiska. Gillar elefanten, juligt röd med fint guldglitter. Får nog bli ett par sådana, varvat med mina billiga och ganska fula men framförallt billiga julgranskulor från Ikea. Fast helst av allt, nu när jag tänker efter, skulle jag vilja ha en gammaldags gran med röda äpplen och annat som man hade förr. Vad hade man mer i sitt juleträd? Pepparkakor kanske? Ja. Röda juläpplen och stora pepparkakshjärtan hade varit fint. Så gör vi nog istället. Ambivalent. (Shit, nu hade jag användning för ambivalent igen. Tack Bede.) Jag minns tillbaka till mina barndomsgranar. Hannas familj hade alltid mycket finare träd än oss kommer jag ihåg. Deras gran hade grenar. Deras gran var smakfullt pyntad med glittertussar och fina kulor. Våran gren på vår gran var fylld till bristningsgränsen med dagispynt á la smällkarameller i bjärta färger. Stjärnan vi hade i toppen var orange. Orange. Den byttes ut så småningom tack och lov. Om man säger så här för att sammanfatta det hela- jag och min syster var väl inga mästerpyntare. Och pappa var ingen mästare på att välja gran.


Kommentarer
Postat av: bror
2008-11-12 @ 21:57:27

HAHA.. jag tänker fortfaranade på Mr Bede varje gång jag använder ordet ambivalent, och jag kommer minsann aldrig glömma känslan av att kunna ett "svårt" ord för första gången... puss....

ps.. bjärta är också ett grymt ord!!!

Postat av: hanna
2008-11-13 @ 00:11:56

min mor har alltid varit lite av en julgrans-nazi.. tror det går i arv...

Postat av: susanne
2008-11-18 @ 06:24:06

Du glömde den gången när vi fick binda fast granen i väggen med ett snöre, det året slog det alla rekord. Stackars pappa, alltid lika glad när han kom hem med dessa hemska granar och vi alltid lika ledsna och sa nästa år köper vi en gran! Men herregud, betala 80kr(tror jag de kostade då) för en gran! det gick inte för sig så vi fick snällt acceptera granarna.

Postat av: susanne
2008-11-18 @ 06:26:59

Jag bara undrar varför Putte fick så fina granar och pappa så fula? De var ju ute ihop några gånger. Tålde inte pappa wiskyn lika bra som han?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!