Observerat på Ica

Var tvungen att le åt en gammal tant på Ica tidigare idag, en riktig argbigga var hon. Tanten hade en hel del år på nacken, måste ha varit som yngst 85. Iallafall. Jag står i kassakön då jag märker att det blir oroligt bakom mig. Jag slänger en hastig blick bakåt, och ser då denna skröpliga, äldre dam komma armbågandes mot mig. Hon knör sig utan att skämmas och piper iväg mot kassa 2 (som var stängd. Vi andra köade till kassa 3.) När hon upptäcker detta fräser hon "se Er för!" ut i tomma intet, vänder på rullatorn och makar sig tillbaka sist i kön igen. Tänkte skriva att det blev en "Walk of shame" tillbaka för den lilla tanten, men det betyder ju visst någonting annat ja.

Kommentarer
Postat av: Minna
2008-11-26 @ 21:00:31 URL: http://unbellodia.blogg.se/

walk of shame är ett internationellt ord, vilket simon glömde av i tid och otid i london, haha!

Postat av: dybban
2008-11-27 @ 14:38:08 URL: http://dybban.blogg.se/

Ja, men hur ska man kunna hålla reda på alla internationella fraser?



Älskar gamla sura tanter. Särskilt när de inte få som man vill. Bättre underhållning finns inte. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!