Iakttagelse

Jag har en nervös respekt  för poliser. (Helt obefogat, har inte någon som helst anledning till det.) Blir stirrig när dom ligger bakom mig när jag kör bil, och ser jag dom patrullera på stan blir jag tillgjort oskyldig. Försöker se ut som en ärlig och laglydig medborgare genom att flina stort och se oberörd ut.
Satt i gårkväll och väntade i bilen på Micke, medan han var inne på "Hemmakväll" och köpte godis. Då ser jag hur en stor piketbuss parkerar, och fyra stycken poliser marcherar in i godisbutiken. Jag spetsar både ögon och öron, sätter mig och iakttar. Jag vittrar action, vad är det som har hänt?! Vad ska dom göra? Gripa någon?
Ni kommer inte tro det som hände sedan. Jag ser genom rutan hur samtliga poliser börjar plocka smågodis. Efter några minuter kommer en efter en ut med varsin godispåse, tindrandes med ögonen som ett barn på julafton. What? Ok om dom köpt lite manligare tilltugg, som t.ex chips eller ölkorv. Men hallonbåtar och fillidutter känns inte så...polisigt.
Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med denna iakttagelse. Kanske att jag borde släppa min rädsla för poliser.

Kommentarer
Postat av: Minna
2008-10-03 @ 08:45:08 URL: http://unbellodia.blogg.se/

haha. gulligt. poliser är bara pojkar som råkat bli stora..

Postat av: hanna
2008-10-03 @ 11:20:47

hihihihihi!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!