Matakuten

Har kollar lite på "matakuten" som visas på kanal 4, samt Gordon Ramseys "The f word". Har lärt mig mer om mat än vad jag vill veta.
Dels har vi berättelsen om den lilla fiskpinnen. Som är så satans god. Älskar fiskpinnar, kan äta hur många som helst. Men tydligen så borde fiskpinnen döpas om till något i stil med "brödpinnen" då de består av just bröd (panering) till 70%. Detta var väl i och för sig inte så farligt. Bröd är ju gott. Men nu kommer det, det äckliga med min lilla fiskpinne. Fisken i fiskpinnen är inte fiskkött. Det är fiskrens. Sådant som man normalt slänger bort när man filéar och håller på att förbereda fisken.
Har även fått lära mig att det finns farligt smörarom i pulvermos. Och att den lite billigare korven man hittar hos de stora kedjorna endast består av...var det 30% kött? Och med kött menar jag inte kött, utan hud, bindväv och fett. Gott.


Kommentarer
Postat av: susanne
2008-10-28 @ 19:00:30

Och där får jag väl säga att min passion för korv försvann!! Usch!!

Postat av: hanna
2008-10-29 @ 11:59:38

ja sant vill man egentligen inte veta..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!