Gårdagen utan bilder

Tyvärr har jag inga bilder som kan beskriva vår matorgie igår. Efter jobbet bar kosan av mot Svaneholm, där mutti och fatti dukat upp till fest. Grillat, hasselback och potatissallad. Efter vi ätit som att det inte fanns någon morgondag blev det fika- kladdkakemuffins, sockerkaka och chokladkex. I ett försök att bli av med en och annan kalori spelade vi lite fotboll. Roligast hade nog Skrållan som flög som en vante över gräsmattan.
Istället för bilder bjuder jag på ett recept- kladdkakemuffinsarna vi åt igår:
3 ägg
4,5 dl socker
Vispas ihop!
Blanda ihop:
2 1/4 tsk vaniljsocker
1 ½ krm salt
2 1/4 dl mjöl
3 msk kakao
rör ner detta i äggsmeten och tillslut blanda i
150 gr smält marg.

Klicka i en välfylld matsked smet i varje folieform. Grädda kakorna i 160 grader i ca 20 min. i mitten av ugnen.

Koka under tiden ihop glasyren!
75 gr marg. eller smör
3 msk socker
2 tsk mjöl
3 tsk kakao
1 ½ dl mjölk

Häll en "klick" på varje kaka när de svalnat något.
(Jag brukar ta 1 ½ sats chokladglasyr)

Väl hemma fick vi besök av Ronja, Mickes syster. Monopolet plockades fram och jag förberedde mig mentalt på en stor förlust. Monopol hör inte till mina starka sidor om man säger så. Jag chockade både mig själv och mina spelpartners med att gå ut riktigt hårt. Jag kaxade mig och spelade "Det går bra nu" med Petter. Då tröttnade dom andra, och spelet plockades ihop. Tyvärr. Annars hade jag tagit hem det, banne mig!

Kommentarer
Postat av: åsa
2009-04-19 @ 12:08:32 URL: http://frurissanen.blogg.se/

Postat av: åsa
2009-04-19 @ 12:09:44 URL: http://frurissanen.blogg.se/

oj så fel det blev.... Vad jag skulle sagt va att jag tackar så mycket för receptet. Det ska sparas och provas. bye bye beach-09


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!