Tre små grisar

Jag och Leon läste nyss boken "Tre små grisar". Barnböcker brukar vanligtvis sluta mycket vackert, något i stil med- "trots att kaninen varit elak mot sköldpaddan så förlät sköldpaddan kaninen med ett stort leénde. Ja, sköldpaddan och kaninen blev till och med bästa vänner, flyttade ihop och levde lyckliga i alla sina dagar." typ. Men inte denna bok. Som de flesta vet är ju vargen elak mot dom små grisarna, frustar och pustar sönder deras hus och jagar dom små stackarna så att dom blir alldeles anfådda. Men istället för att grisarna i slutet förlåter vargen och bjuder in honom på en kopp kaffe, så kokar grisarna vargen och äter upp honom till middag. Så minns jag inte historien? Kul med en liten twist...

Kommentarer
Postat av: hanna
2009-12-18 @ 09:21:40

herregud! vad är det jag har gett bort? jag mindes inte heller att den slutade så hemskt.. hmm..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!