Back to work!

Då var alltså min mammaledighet slut, och min första arbetsdag på länge avklarad. Samtidigt som det kändes mycket märkligt att inte ha Leon i närheten var det riktigt, riktigt kul att vara tillbaka.
Ovanan att stå upp en hel dag har satt sina spår i rygg och ben, för att inte tala om hjärnan som försöker ta till sig av all ny-gammal information.

Dagens kund, en liten flicka på kanske 4 år:
Flickan - Vet duuu?
Jag- Neeej...?
Flickan- Duuu...
Jag- Jaaa...?
Flickan- Vet du...vet du, vet du, vet duuu?
Jag- Neeej...?
Flickan- Vet duuu... Hemma har jag en brun docka... och, och, och...
Jag- Jaaa...?
Flickan- Vet duuu? Hemma har jag en brun docka och hon är brun!
Det här med att göra en lång historia kort verkar inte vara hennes grej. Mycket charmigt.

Orkar inte skriva en rad till här. Dags för en varm dusch och sedan gissar jag på att det blir sova framför tv:n.

Kommentarer
Postat av: Anonym
2009-02-02 @ 20:31:24

Vad kul..då gick dagen alldeles utmärkt.

Postat av: susanne
2009-02-02 @ 21:12:20

Bra kämpat idag gumman. Kan tänka att du är helt slut nu. Sov gott! puss

Postat av: Minna
2009-02-02 @ 21:31:46 URL: http://unbellodia.blogg.se/

ja vad kul att jobba =) vad har du för arbetstider nu? eller är de olika? tänkte planera några dagar i borås och då skulle det vara kul med en liten fika. om det nu hinns med mellan jobb/dagishämtningar/allt annat.. puss

Postat av: Anne
2009-02-02 @ 21:33:42 URL: http://annesplace.blogg.se/

Åååå lyllos dig...NOT. Jag har 2 månader kvar innan jag går tillbaka till jobbet och den tiden lär väl springa förbi! Tobbe får vara hemma hela sommarn, mummel mummel.

Postat av: jennie
2009-02-02 @ 21:51:42

minna- ja, faktiskt jättekul. ovant att inte vara med leon som sagt, men man vänjer väl sig... jobbar inte samma tider varje dag, vet du när du kommer hem? för är jag ledig vill jag gärna fika med min finska pinne!=).



anne, killarna vet då hur dom ska ta ut ledighet! samma med micke, han ska vara hemma i sommar. ja, det känns inte som om det var längesedan folk retades och sa att nu är det "bara 6 månader kvar av din mammaledighet". så det går ju otroligt fort alltså...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!