Och så var dom bara fem

Jag älskar min mamma. Hon är en person med många goda egenskaper, men som alla människor har hon också några mindre bra sidor. Som jag tycks ha ärvt tyvärr
* Som det här med att tappa bort saker. Jag vet inte hur många gånger i min barndom vi fått vända tillbaka till affären vi handlat i, för att hennes plånbok eller andra viktiga saker varit borttappade. Detta känns väldigt bekant då jag, för att nämna en händelse, nyligen glömde plocka med mig det jag handlat från affären. Jag ser sambanden så att säga.
* Sedan har vi det här med godis. Ingen kan äta godis som vi. Alltså ytterligare en medärvd sämre egenskap.
* Jag tror även att min klumpighet kommer från min kära mor. Rätta mig om jag har fel mamma. Om jag räknar blåmärkena på mina ben kommer jag upp i det heliga talet 7. Samtliga från osmidiga inspringningar i möbler av alla dess slag. Och bara den sista veckan har jag lyckats krossa en gratängform, ett glas och en tallrik.

Kunde jag inte fått ärva till exempel min mors tålamod istället? Kan man få byta lite DNA? Nähä, inte det...

Och så var dom bara fem...

Kommentarer
Postat av: Madde
2009-02-22 @ 10:37:12

hehe, du får se dom egenskaperna som något positivt istället, att ingen är som du! :) .. E ju det som gör dig till dig, sicken tur att du ärvde dessa egenskaper av din mor så vi kan få oss ett gott skratt ibland hihi

Postat av: susanne
2009-02-22 @ 19:15:42

Ja tyvärr kära lilla du har du nog fått lite klumpighet, godisätande och andra mindre bra saker av mej. Men jag kan faktiskt säga att i väldigt mycket har du inte ärvt mej och det är jag väldigt glad för. Många bra saker har du men vem har du fått dem av??

Postat av: susanne
2009-02-22 @ 19:17:49

Måste bara tillägga att jag ser mej själv i dej varje gång du springer runt i lägenheten och letar efter nycklarna och plånboken. JAg gör det VARJE DAG! Stackars oss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!