Bakelse

Igår hade vi en riktigt härlig spelkväll med mor, far och syster. Först briljerade jag och Micke med vår matlagning. Åt potatisgratäng. Börjar bli pinsamt att skriva vad vi lyxat till det med för mat. Kanske skulle ta och ljuga... Vi serverade inte potatisgratäng. Nej, nej. Jag lagade en risotto. Eller nej, vänta. Vi bjöd på ugnsgratinerad hummer. Ja, så var det ja.
Efter maten var det dags att spela. Givetvis vann mitt lag, men jag måste säga att den som imponerade mest var pappa (som var i motståndarlaget.) Trodde aldrig att det skulle gå att få upp honom i ett sådant tempo. Vi spelade "Med andra ord". Ni som provat detta spel vet att det är stressigt värre. Spelregler i korthet: Man drar ett ord, som man ska förklara med andra ord under tidspress. Vet man inte vad ordet betyder får man bokstavera- "Laban Anders Micke Peter Anders (lampa)".
Pappa råkade ut för detta. Stressat spottade han ur sig; "Jag har aldrig hört talas om detta, så jag bokstaverar- Bertil, Adam, Kalle, Erik, Ludvig, Sigurd, Erik". Tystnaden runt bordet var total. Alla tittade lite förvånat på varandra. Hörde vi rätt? Då ingen säger någonting bokstaverar han sitt ord igen. Fortfarande en förbryllad stämning, och försiktiga gissningar från hans lagkamrat Micke. Backel... Backelse? Tiden tar slut, och vi i det andra laget får gissa. Och vi tog hem det. Givetvis. Bakelse.


Kommentarer
Postat av: Madde
2009-01-25 @ 12:32:15

Hahaha...Låter som ni hade det riktigt trevligt. Hm tror nog att det var hummer ni bjöd på..låter som er?..men låt mig tänka efter.. Ja jag fick det till hummergratäng..

Postat av: h
2009-01-25 @ 20:14:08

Postat av: Anonym
2009-01-25 @ 20:15:35

hahaha!! ännu en klockren rolighet ploppar ur Herr Ericsson!! hade jag vart där hade mjölken sprutat ur mina näsborrar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!