Slapp och menlös

Som nämnt tidigare, en trött dag idag. Som vanligt nu förtiden. Jag behöver en rejäl dos av sol och värme för att få lite energi. Det här gråa, blöta vädret gör mig slapp och menlös. Får en liten kick när jag fantiserar om ljumma sommarkvällar, med något gott som ligger och tillagas på grillen. Eller tänk er en härlig kvällspromenad i en grön och blomstrande miljö...
Nej, nu är det dags för mig att plocka fram min bok. Att läsa är verkligen rogivande. För rogivande kan tyckas då jag oftast sover efter ett par sidor. Jag somnar alltid med boken i läsställning, vilket leder till att jag måste börja min lässtund med att leta fram sidan jag var på när jag somnade. Har jag tur har jag legat blixtstilla och vaknar på exakt samma sätt som jag somnade; ryggläge med boken uppfälld. Tänk pensionär så får ni upp en passande bild i huvudet.
Jaja. Sov så gott. 


Kommentarer
Postat av: Minna
2009-01-19 @ 23:07:41 URL: http://unbellodia.blogg.se/

haha, jag kan se det framför mig =)

Postat av: Anonym
2009-01-19 @ 23:13:40 URL: http://siemensen.blogg.se/

Ja jag kan se den bilden...har gjort det ett flertal gånger i Espevik när morfar har lagt efter maten och somnat efter tre sidor i aftonbladet och trycksvärta i ansiktet när han vaknar :P

Postat av: Madde
2009-01-20 @ 09:56:16

Haha nå får vi upp roliga bilder i huvuvet allt..:)

Postat av: bror
2009-01-21 @ 14:40:41

vill du ha bra boktips.. las "en halv gul sol" helt underbar, 700 sidor i ett nafs

pusspuss

Postat av: jennie
2009-01-21 @ 14:56:50 URL: http://jennieskriver.webblogg.se/

den boken klickar vi hem! tack för tipset.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!