Läst på en blogg

Läser i kommentarsfältet på Dybbans blogg om en person som "respekterar folk som har respekt för andra vare sig de är rasister eller inte. " 
Nu skulle jag vilja skriva ett vasst och välformulerat inlägg om detta. Men det låser sig! Jag är för upprörd för att lyckas.
"Rasism är ett ord som beskriver uppdelningen av människor i ett rassystem där vissa raser är underställda andra." läser jag på Wikipedia.
Hur kan man vara rasist men ändå respektera andra undrar jag. Hur kan man kränka, skada och förstöra för andra men ändå kallas för en person som har respekt för andra? Va? Den som får detta att gå ihop måste vara en mycket dum person.
Som sagt, är för upprörd för att lyckas skriva ett mästerligt inlägg om ämnet, så jag sätter punkt här.


Kommentarer
Postat av: Åsa
2009-01-21 @ 11:28:56 URL: http://frurissanen.blogg.se/

Var tvungen att kika in där ock kolla den där kommentaren. Min spontana reaktion är att hennes uttalande är baserat på okunnighet. Man ska ju inte döma folk efter deras ålder för det finns många kloka 18-åringar som inte uttrycker sig sådär klumpigt men jag kunde inte låta bli att tänka "Aha" när jag såg att hon var 18 år.

Postat av: Optikern
2009-01-21 @ 12:59:54 URL: http://optikern.blogg.se/

Ja det är så man kokar. Är det hon som är 18 år och har tre barn? Redan där har jag tappat förtroende för att hon skulel va en klok människa. Om det nu är hon...

Postat av: hanna
2009-01-21 @ 13:42:59 URL: http://optikern.blogg.se/

väl sagt tycker jag! även om det var kort.. dumma människa.. (och du förresten, varken du eller jag frossar förrän till helgen eller hur..? ;) Teamwork!!

Postat av: Madde
2009-01-21 @ 18:18:12

Ja de e nog en riktig dumstrut.

Postat av: ronja
2009-01-21 @ 19:01:20 URL: http://ronjaellamariajohansson.blogg.se/

Finns många korkade människor på denna jordeN!

Postat av: dybban
2009-01-22 @ 10:28:27 URL: http://dybban.blogg.se/

Skönt att du stöttar mig i kampen mot rasism Jennie.

Själv blev jag helt besatt av alla, minst sagt, dryga kommentarer och tvungen att "hora runt" på en massa fjortisbloggar och skriva inlägg.



Blev kanske lite väl mastigt då jobbet fick lida en del. Men nu står vi ju här enade, dybban & Jennie, mot rasismen. Så det något gott kom ju ur saken. =)

Postat av: jennie
2009-01-22 @ 21:09:32

jag kan bli lite galen när jag tänker på alla dumma kommentarer jag läst ang. rasism. förstår mycket väl din mani dybban! enade står vi i kampen mot puckona=).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!