Nostalgi

Visst blir man lite nostalgisk så här i början av ett nytt år? Tiden går så fort. Vänner skaffar barn, förlovar sig, gifter sig. Människor omkring en blir äldre med allt vad det innebär. Vill inte kalla det nyårslöfte, men en tanke jag har om det nya året är att bättre ta tillvara på dagarna som kommer och går. Inte oroa mig så mycket över onödiga saker. Jag är den typen som kan ligga sömnlös över bagateller, och stressa upp mig över ingenting. Nej, inget mer sådant.
Här kommer ett mail jag fått.

SAMMANFATTNING ÅR 2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hm, ja. En massa mammagrejer.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte jag hade något nyårslöfte.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja då. Både släkt och vänner.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja.

5. Vilka länder besökte du?

Höll mig i Sverige.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Smågrejer. Och ett hus!
 
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Leons ettårskalas och 28 december.

8. Vad var din största framgång 2008?

Ja... Vet faktiskt inte. Har ju varit ett lugnt, mammaledigt år.

9. Största misstaget?

Det har väl blivit ett par stycken.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

  Nej, inget allvarkligt.

11. Bästa köpet?

Har mest blivit en massa bebisgrejer köpta, babysittern och babygymet var ju två riktiga hitar. Annars så... Kanske mina hudvårdsprodukter, älskar sådant.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Leon.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, har haft mycket glädje under året som gått.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Alla de uttjatade radiolåtar man hört dag ut och dag in.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Mycket gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
  Tränat och varit sund.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Flötat.
 
18. Hur tillbringade du julen?
Hos mina föräldrar på julafton. Och sedan lilla julafton hos svärmor.

19. Blev du kär under 2008?
Nej, jag var redan kär.

20. Hur många one night stands?
Nej, inget för mig.

21. Favoritprogram på TV?

Desperate Housewives.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
  Nej, hatar ingen.

23. Bästa boken du läste i år?
Stieg Larssons triologi kanske.

24. Största musikaliska upptäckten?

  "Säkert". Och han som sjöng på Minnas och Simons bröllop. Helt fantastisk.

25. Något du önskade dig och fick?
  Tror inte jag önskat någonting speciellt.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Tror inte jag önskat någonting speciellt.

27. Årets bästa film?
Men gud. Kommer inte på en enda film jag sett.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Åt hemmagjord tårta.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det väl säkert.

30. Vad fick dig att må bra?
Leon och Micke. Min familj och mina nära vänner!

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Inte någon.

32. Vem saknade du?
  Hanna.


Kommentarer
Postat av: Madde
2009-01-02 @ 12:30:50

ja man blir ju det, hehe..många nya förväntningar och förbättringar.. Du snodde min idè innan jag hann lägga ut den hahaha.. läste jag dina tankar kanske hm.. Nåja jag får väl bli en liten härmapa då..haha.eller? kanske är så att man skall ta lärdom av varandra och naturligt göra lite som andra gör med..hehe..kram på dig gums..Tänker ringa dig nu och ta en cigg med dig över luren bara så att du vet..

Postat av: hanna
2009-01-03 @ 09:31:03

bara så du vet.. jag saknade dig mer. precis som vanligt. år 2010 ska ingen av oss sakna för då ska jag stanna hemma. så det så.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!