Rökande barn

Väntar på att lillgrisen ska vakna från sin förmiddagslur. Borde diska, men orkar inte. Vill inte.
Läste nyss på aftonbladet om en treåring som röker.

"Den upprörande historien om den rutinerat rökande 3-åringen rullades upp sedan en vän till familjen filmat honom med sin mobiltelefon. Hon hittade honom under en säng, där han låg och rökte.

- Det såg ut som om han hade rökt i flera år, sade åklagaren som åtalat pojkens mamma för barnmisshandel till BBC.

Vännen tog med pojken till hans mamma, som pratade i telefon. Då satte han sig bredvid henne - och tog upp en fimp ur askkoppen och tände. Det var då vännen tog fram sin mobilkamera."

Ofattbart. Kan inte ens se framför mig hur det skulle se ut... Stackars barn. Mamman kan ju inte vara helt ok i sinnet, om man säger så.
När jag var liten fanns det chokladcigaretter för oss barn (vet inte om det finns kvar, men det kan det väl ändå inte göra?)
Det är också väldigt märkligt. Konstigt val av godisform, eller vad säger ni? Nu när jag tänker efter fanns/ finns det väl även "snusdosor" med godis i?
Nej, nu ska jag sluta babbla och ta tag i den jäkla disken.


Kommentarer
Postat av: Anna
2009-01-23 @ 13:37:21

Helt otroligt ju!!! Nä hon har nog inte alla hästar i stallet den mamman... Ja faktiskt, chokladcigaretter...dumt godis egentligen. Har för mig jag har sett d faktiskt, fortf alltså. Är d hockeypulver du tänker på?? Snusdos-godis. D e ju oxå sant faktsikt. Vad tänker man när man tillverkar sånt??? Jaja.

Postat av: Åsa
2009-01-23 @ 14:14:09 URL: http://frurissanen.blogg.se/

Ja det finns en del idioter till föräldrar. Själv höll jag på att smälla av när brorsans sambo berättade att en av deras före detta grannar gav sina barn kaffe i nappflaska.

Postat av: dybban
2009-01-23 @ 16:28:45 URL: http://dybban.blogg.se/

Men kaffe ser jag bara som en naturlig del av uppfostran. Gick själv som 2-åring runt och svepte alla "slattar" på kaferepen hemma hos farmor och farfar. I för sig tål jag bara två koppar per dag nu, annars sparkar magen bakut...

Postat av: Minna
2009-01-23 @ 17:13:47 URL: http://unbellodia.blogg.se/

lite slattar nångång är en sak, men kaffe i nappflaska låter ju helt sjukt!

Postat av: jennie
2009-01-23 @ 18:23:53 URL: http://jennieskriver.webblogg.se/

fick du inte hiskerliga koffeinkickar då dybban?=) har sett barn gå igång på socker, tänk då på kaffe! kaffe i nappflaska låter ju inte vettigt alls nej.

ja, kanske är hockeypulver jag tänker på... hm. något snusaktigt var det iallafall=).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!