Så här går det till:

Så här går det till när Jennie tonar håret:

Det första jag gör är att tappa ut toning över hela badrummet. Förbrilt skrubbar jag tak och golv, och håller tummarna för att det inte blir några bestående fläckar. Efter några lugna andetag försöker jag igen. Lite nervöst börjar jag kleta ner mitt hår med sörjan. Nej men ser man på! tänker jag övermodigt för mig själv och ökar takten. Vips så pryds mitt ansikte av stora, bruna prickar. Shit. Efter tvål, peeling och en massa klösande sitter fläckarna fortfarande kvar.

I skrivande stund håller jag tummarna för att resultatet blir bra/ hyfsat/ tillräckligt jämnt för att jag ska kunna gå utanför dörren.

Note to self.
Öron bruna av toning är aldrig snyggt.


Kommentarer
Postat av: madde
2009-06-08 @ 20:34:16 URL: http://missmadeleine.blogg.se/

haha galenpanna där.. vill vi ha en bild på snygga nytonade jennie sen :)..Garanterat att det blir as snyggt :)

Postat av: Anonym
2009-06-08 @ 21:09:38

Jag e likadan, så skäms inte! =)

Postat av: Karin
2009-06-11 @ 14:00:26

Ett tips till nästa gång: Babytvättlappar, alltså såna våtservetter som man har när man byter blöjor. Jag färgade håret idag när Ella var på dagis och jag lyckas alltid få massa fläckar i ansiktet och på öronen, just den här gången låg det en förpackning tvättlappar i badrummet så jag tänkte att jag testar och ser och det funkade super, i alla fall om man tog dom ganska snabbt. Hoppas att det blev fint i all fall =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!