Jobbiga saker en varm måndag

Tre saker man inte uppskattar en varm måndagseftermiddag:

1. Upptäckten av att man måste gå hem i stekande sol ifrån jobbet iklädd arbetsmundering- svarta långbyxor, grova strumpor och ännu grövre skor. Vad tänkte jag med i morses? Bäst att inte analysera. Note to self: Glöm aldrig mer att ta med ombyte till jobbet. Aldrig.

2. När man på Leons dagis möts av synen ingen vagn. Kul att ömsom jaga, ömsom bära en vild lillgris hem i värmen. Jättekul. Jag måste ha sett... låt oss kalla det annorlunda ut där jag dundrade fram i mina vintriga kläder och rosenröda kinder. Note to Micke: Glöm aldrig mer att ta med vagnen när du lämnar Leon på dagis. Aldrig.

3. Ont i halsen. I morgon är det jag som ringer vårdcentralen. Nu får det vara nog! Jaa, det får det! (Vilken reklam var det...? Ett äldre par som sitter vid köksbordet och tycker att någonting får vara nog. Det tåls att fundera på.) Note to doktor: Gör mig frisk.

Annars har det varit en jättefin måndag.






Kommentarer
Postat av: susanne
2009-06-29 @ 23:50:33

Ja , det där med doktorn låter bra tycker jag. Nu får det vara nog! jaa det får det

Postat av: Åsa
2009-06-30 @ 06:30:01 URL: http://frurissanen.blogg.se/

Måste varit underbart. Det var ju nästan äckligt varmt igår.

Postat av: Madde
2009-06-30 @ 19:28:10 URL: http://missmadeleine.blogg.se/

Ja fy vilken hettande värme det var..pust..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!