Bjud mig på din konstigaste maträtt!

Kanelbulle med kaviar. Ketchup på stekt ägg. Lingonsylt till stuvade makaroner. Här har vi några exempel på hur min pappa gillar att "piffa" till sin mat. För mig helt obegripliga kombinationer, men för honom en god måltid. Micke visade mig hur chokladpudding ska ätas- inte med vispad grädde utan med vaniljsås. Kanske är vanligt, vad vet jag, men inget jag stött på tidigare. När jag och Hanna var små åt vi knäckebröd med tandkräm på. Inget jag vill rekomendera er, men en konstig kombination var det allt! Vi drack även "lingelongemöck" (lingon med mjölk,givetvis pappas påfund)
Hur tokar ni till eran mat där ute i stugorna? Bjud mig på din konstigaste, men goda maträtt!

Kommentarer
Postat av: Åsa
2009-03-24 @ 09:06:16 URL: http://frurissanen.blogg.se/

chokladpudding med vaniljsås äter vi nog allihop i "bunksläkten" tror jag. Jag tyckte det var konstigt med grädde till men har numera förstått att de flesta verkar äta det med grädde och inte så som vi hehe. Jarmo äter kaviar och ost... vilket jag tycker låter äckligt och svärmor har rödbetssallad till ALLT.

Postat av: jennie
2009-03-24 @ 12:31:28 URL: http://jennieskriver.webblogg.se/

och visst är det mycket godare med vaniljsås!

Postat av: ronja
2009-03-25 @ 12:50:13

Chokladpudding med vaniljsås är du inte ensam om att tycka är lite knepigt. Vart jag än kommer tycker dom att jag är konstig som har vaniljsås till chokladpudding. Men det är ju faktiskt så att det ska vara vaniljsås till hehe ;)

Postat av: Jocke
2009-03-27 @ 09:19:07 URL: http://siemensen.blogg.se/

Jag var nere hos Tobbe & Anne i morse....Då plockar hon fram...håll i dig...Nyponsoppa och keso tillsammans....FY F*N...inte gott men konstigt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!