Gårdagen och dagen

Kvällen igår var jättemysig! Vi gick till ett indiskt ställe, och jag beställde in grillad vitlökskyckling, med grönsaker. Jag lyckades även roa mina bordskamrater kungligt när jag skulle beställa öl.
Servitören: - En 33 eller 60? (Med utländsk brytning)
Jag: - Eh, jaa. Vad är det för skillnad?
Servitören: (Med en mycket pedagogisk röst) - 60 räcker längre!
Det var alltså hur många cl jag ville ha han hade frågat. Alltid roligt när man kan roa andra.
Har tyvärr inga bilder att bjuda på från kvällen. Låt fantasin flöda, och föreställ er mig, blodröd om öronen av lite stark mat, och rosig om kinderna efter min genanta ölbeställning.

Idag var det tänkt att vi skulle på 25-årskalas, men då Leon har ögoninflammation blir vi hemma. Onödigt tyckte både vi och födelsedagsbarnet att han skulle smitta ner alla andra. Han väljer verkligen sina dagar, den där Leon, när han ska vara sjuk.

God förmiddag!


Kommentarer
Postat av: susanne
2009-03-14 @ 11:03:29

Ja det är inte lätt det där med att vara ute och försöka vara världsvan. På min tid hette det en stor eller liten stark!

Postat av: Minna
2009-03-14 @ 11:30:47 URL: http://unbellodia.blogg.se/

hihi. du är la för söt!

Postat av: Åsa
2009-03-14 @ 11:49:58 URL: http://frurissanen.blogg.se/

Var det här i Borås ni var? Vart finns det indiskt här? Skulle vilja testa det.

Postat av: jennie
2009-03-14 @ 13:02:21 URL: http://jennieskriver.webblogg.se/

ja, det var här i borås. på yxhammarsgatan, Goa hette stället. mycket gott! hade inte ätit indiskt tidigare så det var roligt att prova ngt nytt.

Postat av: Madde
2009-03-14 @ 13:05:16

Sussanne, på min tid hette det en stor eller liten stark med.. hahaha.. Jag hade nog gjort samma tabbe som dig Jensan i detta läget och inte riktigt fattat grejen hihi..

Postat av: Optikern
2009-03-15 @ 12:37:25 URL: http://optikern.blogg.se/

Hade samma problem i på Subway i England är en indier bakom disken frågade om jag ville ha mackan "hot". fattade inte vad han sa och han fick förklara och peka på ugnen... Indier är svåra att förstå!



Ojoj droppa lite chloromycetin i gossen ögon så går det över om några dar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!