Jag är ett måndagsbarn

Hittar en rolig grej på Maddes blogg.

"Här kan du se på vilken veckodag du föddes och vilken betydelse det kan ha för dig!
Skriv bara in ditt födelsedatum, klicka på knappen och se vad stjärnorna avslöjar."


Jag är ett måndagsbarn:
MÅNDAGSBARN är en ögonfröjd och är snällt och rart. Den som är född på en måndag, är oftast svärmiskt lagd, och har ett sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull.
(Ögonfröjd, mild och godhjärtad. Är inte det jag i en liten ask? Ja, jag fnissar barnsligt just nu.)


Leon ett tisdagsbarn:
TISDAGSBARN är älskvärd och gör allt med fart. Den som är född på en tisdag, är vanligen stark och handlingskraftig, men är ofta krigisk och går anfallsvis tillväga.
(Läskigt, mycket som stämmer här. Älskvärd, stark och när det inte går som han vill anfaller han.)

Micke ett söndagsbarn:
SÖNDAGSBARN är sött och snällt, har det alltid bra och får det mesta de vill ha. Det har alltid ansetts för lyckligt att vara född på en söndag. De kan se in i framtiden, nästan allting lyckas för dem och de har en livlig fantasi.
(Snäll är han ju, min man. Och söt. Och sedan lyckas han med det mesta han tar sig för. Klockrent här med.)

Kommentarer
Postat av: hanna
2009-05-13 @ 09:11:03

hmm.. jag är ett LÖRDAGSBARN:

får arbeta för födan och slita hårt. Den som är född på en lördag, har sällan tur med kärlek. De har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.

det låter väl inte så kul..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!