Rörig text om en rörig eftermiddag

Vilken rörig eftermiddag. Planen var att enkelt och lätt bli vaccinerade.

Först och främst fick vi irra runt grymt länge för att hitta parkering. När detta var gjort räckte inte mina mynt till någon vidare parkeringstid, så med Leon på armen började jag gå mycket raskt för att vi skulle hinna få vår spruta utan att få någon p-bot. "Mamma spring!" domderade Leon barskt och redan här var jag rätt svettig av både ansträngning och stress. När vi kom in på vårdcentralen upptäckte jag att Leon tappat sin ena sko. Skit med. Orkade inte bry mig allt för länge då jag upptäckte ett annat problem- alla andra människor som också hade tänkt få sig lite vaccin. Medan jag fyllde i papper som sjuksyster skulle ha sprang Leon runt mig i sin ena sko, och folk slängde medlidsamma blickar åt hans håll. "Stackars pöjk, bara en sko i det här vädret" tycktes dom tänka. När papprena var ifyllda och inlämnade började den riktiga stressen. Då väntetiden beräknades vara minst en halvtimme bestämde jag mig för att vi skulle ge oss ut på skojakt, samt ordna med mer mynt till parkeringen. Med Leon på armen igen galopperade jag ut i regnet ömsom spanandes efter en svart liten känga, ömsom funderandes på vart vi kunde fixa pengar. 

Paus. Andas. För att göra en lång historia kort: (Känner att det behövs då jag har en känsla av att denna text är rörig som den är.)

Skon låg kvar i bilen.
Jag lyckades ordna pengar till parkeringen.
Vilket jag inte hade behövt då det var vår tur precis när vi kom tillbaka till vårdcentralen.

Tänker inte ens berätta om det fortsatta kaoset när vi skulle till apoteket efteråt...

Kommentarer
Postat av: hanna
2009-11-24 @ 09:13:19

hahahaha alltid underbart att vakna med ett skratt på morgonen! hoppas att ni mår finfint idag utan obehagliga biverkningar..puss!

Postat av: Anna
2009-11-24 @ 09:33:46

Ojojoj, suck o stön säger jag bara ;) Skönt att det gick bra iaf. Vaccinerades ni båda två? Hoppas ni klarar er undan biverkningar. Kram!

Postat av: jennie
2009-11-24 @ 10:45:34

ja, vi båda fick vaccin. peppar peppar, men det enda som märks av är att det gör lite ont i armen. och biverkningarna borde väl ha visat sig nu.

Postat av: Karin
2009-11-24 @ 19:10:22

Skönt att ha det gjort. Ella vaccinerades också igår och idag har hon varit lite febrig och trött men var lite piggare nu på kvällen. Jag fick min spruta på Mvc för flera veckor sen och Jonas tar sin nästa vecka.

Postat av: jennie
2009-11-26 @ 19:33:45

håller med, skönt att det är gjort. var jobbigt innan vi bestämde oss- har ju pratats så mycket om biverkningar... nu känner sig ella helt återställd eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!